پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور در پیام تبریک آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی، گفت: بالاترین سرمایه ملت ایران هستید؛ بیاموزید و حرکت کنید.

رییس‌جمهور در پیام تبریک آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی، گفت: بالاترین سرمایه ملت ایران هستید؛ بیاموزید و حرکت کنید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در این پیام تلویزیونی دوران جوانی را فصل تصمیم، اندیشه، آموختن و ساختن دانست و گفت: دیدن چهره‌های خندان و با نشاط دانش‌آموزان در روز اول مهر، انگیره برای حرکت، کار و ساختن را دو چندان می‌کند.

رییس‌جمهور افزود: کسب علم و دانش همواره یکی از پرشکوه‌ترین مجاهدت‌ها و حرکت‌های ملی ایرانیان در طول تاریخ بوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بسیج همه امکانات کشور برای ایجاد فضای مناسب تحصیلی، گفت: امروز مجموعه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت همه در یک مسیر و با یک هم‌افزایی قابل تحسین در جهت ساختن نسل‌ها، تولید علم و شکستن مرزهای دانش و فتح قله‌های افتخار در حرکت هستند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش و مسوولیت اجتماعی معلمان و استادان دانشگاه‌ها را در ساختن نسل‌های فردا بسیار مهم توصیف کرد و افزود: استمرار عزت و موجودیت یک ملت در گرو دل، اندیشه، زبان و قلم معلمان است.

او در عین حال مهم‌ترین کانون تعلیم و تربیت را خانه و خانواده دانست و گفت: شرط تحقق همه آرزوها، مشارکت فعال، جدی و هماهنگ خانواده‌ها با معلمان و نظام آموزشی کشور است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: نیازمند یک وحدت نظر و ذهنیت مشترک درباه آینده ایران هستیم.

احمدی‌نژاد در پایان این پیام تلویزیونی همانند سنوات گذشته پرسش مهر را این‌گونه، مطرح کرد: تصویری که از آینده ایران در ذهن شماست، چیست و دوست دارید ایران به کجا برسد؟

 

کد خبر 116720
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز