گروه حوادث: با گذشت کمتر از 24 ساعت از شلیک مرگبار به سوی دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، مردان مسلح این‌بار به یک متخصص قلب و عروق حمله کردند و به ضرب گلوله او را به قتل رساندند.

 بیماستان

درحالی‌که هردو سوء قصد شباهت‌هایی به هم دارند اما پلیس معتقد است که این سوءقصد‌ها سریالی نیست. شامگاه سه‌شنبه گذشته، زمانی که دکتر عبدالرضا سودبخش، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مطبش در بلوار کشاورز خارج شد و قصد سوار شدن به خودرواش را داشت، 2 مرد موتورسوار او را هدف گلوله قرار دادند که در این حادثه تلخ، پزشک خوشنام، جان خود را از دست داد.

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی عاملان تیراندازی شروع شده بود، ساعت 19:30 چهارشنبه، یعنی کمتر از 24 ساعت بعد، این بار دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه، در نارمک هدف گلوله 2 موتورسوار ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.

شهریاری، بازپرس ویژه قتل تهران، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: دکتر سرابی برای رفتن به خانه‌اش، مطب را ترک کرده بود که در نارمک مورد حمله 2 مرد موتورسوار قرار گرفت. مهاجمان در این سوء‌قصد همانند سوء‌قصد قبلی اقدام به شلیک 2 گلوله کردند که یکی از گلوله‌ها به‌خودروی پزشک خوشنام و گلوله دیگر به پهلوی او اصابت کرد.

وی ادامه داد: مردان موتورسوار بعد از این تیراندازی، با توجه به خلوت بودن محل، پا به فرار گذاشتند اما هنگام فرار چند شاهد آنها را دیده‌اند.شهریاری افزود: بعد از این حادثه، اهالی محل ماجرا را به اورژانس و پلیس اطلاع دادند و پزشک مجروح به بیمارستان امام‌حسین منتقل شد و توسط یک تیم متخصص مورد عمل جراحی قرار گرفت اما متأسفانه بعد از ظهر جمعه روی تخت بیمارستان جان باخت.

وی با اشاره به‌وجود شباهت‌هایی بین این دو سوء‌قصد، تصریح کرد: در هر دو سوء‌قصد مهاجمان از یک شگرد استفاده و 2 گلوله نیز شلیک کرده‌اند که درحال حاضر تحقیقات گسترده‌ای درحال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر عاملان این تیراندازی‌ها دستگیر شوند.

بازپرس جنایی پایتخت به خبرگزاری ایسنا نیز گفت: تا این لحظه هیچ نکته‌ای مبنی بر وجود انگیزه‌های سیاسی و مواردی از این دست در وقوع این دو سوء قصد به دست نیامده و اظهارنظر درخصوص زوایای پنهان این حوادث منوط به انجام تحقیقات بیشتر است.

تیراندازی‌ها سریالی نیست

در همین حال، سرهنگ عباسعلی ‌محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه سوء قصد به جان دکتر غلامرضا سرابی، هیچ ارتباطی با قتل دکتر سودبخش ندارد، به ایسنا گفت: بین این‌دو حادثه هیچ ارتباطی وجود ندارد و شایعات مبنی بر سریالی بودن سوء قصدها کذب است.

وی افزود: دکتر غلامرضا سرابی که چهارشنبه شب گذشته توسط افراد ناشناس هدف گلوله قرار گرفت، مدتی پیش از سوی بستگان یکی از بیمارانش مورد تهدید قرار گرفته بود.سرهنگ محمدیان یادآور شد: هم‌اکنون شناسایی متهم یا متهمان و ارتباط آنها با بستگان بیماران دکتر سرابی در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد و به‌زودی عاملان این حمله شناسایی و دستگیر می‌شوند.

پیگیری ادامه دارد

سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور، که برای ملاقات از دکتر سرابی به بیمارستان امام حسین رفته بود نیز به ایسنا گفت: بعد از قتل دکتر سودبخش، موضوع به وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی منعکس شد و خواستار بررسی حادثه شدیم و پس از وقوع حادثه چهارشنبه شب گذشته و حمله به دکتر سرابی نیز مجددا خواستار پیگیری موضوع شدیم.
وی ادامه داد: در بررسی‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ممکن است مسائلی مشخص شود که ما منتظر نتایج آن هستیم.

کد خبر 116756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز