همشهری آنلاین: کیانوش رستمی، وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم کشورمان، با درخشش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در آنتالیای ترکیه، ضمن کسب مدال برنز حرکت یک ضرب دسته فوق، هر 3 رکورد جوانان ایران را در این وزن بهبود بخشید.

rostami

کیانوش رستمی که خردادماه گذشته، با ثبت وزنه‌های 160 کیلوگرم در یک‌ضرب، 187 کیلوگرم در دوضرب و 347 کیلوگرم در مجموع، علاوه بر قهرمانی در مسابقات جوانان جهان، هر 3 رکورد ایران را به نام خود تغییر داده بود، پنج شنبه شب ( 1 مهر) و در جریان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان وزنه‌های 161 کیلوگرم در یک‌ضرب و 193 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد تا یک کیلوگرم در یک‌ضرب، 6 کیلوگرم در دوضرب و 7 کیلوگرم در مجموع رکورد جوانان ایران را در دسته 77 کیلوگرم بهبود بخشد.

رستمی اگر در حرکت یک ضرب رقابت‌های دسته 77 کیلوگرم قهرمانی جهان، می‌توانست وزنه 165 کیلوگرم را بالای سر ببرد، نامش در کنار محمدحسین برخواه به عنوان رکورد دار این حرکت در سطح بزرگسالان ایران قرار می‌گرفت. برخواه وزنه 165 کیلوگرمی را در سال 1381 و در جریان رقابت‌های جهانی ورشو لهستان بالای سر برده بود.

به گزارش مهر، در ادامه این مسابقات اصغر ابراهیمی در 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته به علاوه 105 کیلوگرم در روزهای آینده به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

مسابقات وزنه‌بردای قهرمانی جهان که انتخابی المپیک 2012 لندن نیز به شمار می‌رود، از 25 شهریورماه سال جاری آغاز شده و به مدت 10 روز در آنتالیای ترکیه پیگیری می‌شود.

کد خبر 116822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز