گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رشد 80 درصدی صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شهر خبر داد

باز سازی

و گفت: به‌منظور مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در این کار، تخفیف 50 درصدی عوارض برای ساختمان‌های تجاری و اداری این نوع بافت‌ها فراهم شده است.

هیربد معصومی با بیان اینکه توجه به بافت‌های فرسوده از دغدغه‌های مهم شهرداری تهران است، افزود: با همکاری مناسب شورای شهر و بخشودگی عوارض برای بافت‌های فرسوده، امسال نسبت به سال گذشته در 22 منطقه تهران، بیش از 80 درصد افزایش صدور پروانه وجود داشته است که نشان‌دهنده استقبال شهروندان از تسهیلات درنظر گرفته شده است، چرا که با این تسهیلات، تجمیع زمین‌ها در این نوع بافت‌ها صورت گرفت و با معافیت عوارض زمینه‌های این رشد فراهم شد.

وی افزود: برای مشارکت در بافت‌های فرسوده نیاز به موتور محرک توسعه است که به این منظور ساختمان‌های تجاری و اداری این بافت‌ها نیز 50 درصد تخفیف عوارض می‌گیرند که در نهایت به توسعه محله و منطقه خواهد انجامید.معصومی اظهار کرد: شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده موفق بوده است اما برای توسعه و تملک معابر نیاز به بودجه خاصی است که برای آن نیز در حال تلاش هستیم.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه احداث پارکینگ‌های عمومی خاطرنشان کرد: برای این کار سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شده است؛ به این ترتیب که برای احداث این نوع پارکینگ‌ها 3طبقه تجاری داده می‌شود و حداقل عوارض نیز از سازنده آن دریافت خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای تسهیل کار چنانچه نیاز به تغییر کاربری برای ساختمان‌هایی که به این منظور درنظر گرفته می‌شوند باشد خارج از نوبت در کمیسیون ماده 5 بررسی می‌شود که این کار نیز در کنار تسهیلاتی که اعطا می‌شود به‌منظور تشویق برای احداث پارکینگ‌های عمومی خواهد بود.

کد خبر 116877

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز