یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس، انبساط‌یافته و گسترده شدن عاشورا در امتداد زمان است و وسیع شدن عاشورا در امتداد مکان و فراگیر شدن عاشورا در عالم انسانی است.

سردار سلامی در همایش دفاع مقدس، سپاه و بسیج که شنبه شب با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، با اشاره به واقعه عاشورا افزود: عاشورا حادثه‌ای جاری در متن زمان است و حیات آن روز به روز در بستر تاریخ تازه می‌شود؛ چرا که این حادثه متوقف شده در زمان نیست و هیچ‌چیز نمی‌تواند این حادثه را در خود محاط کند.

وی گفت: ‌عاشورا نمادی است از یک واقعه عمیق و بی‌انتها است که احساس تمام انسان‌ها را در خود ذوب می‌کند و هر سال احساس می‌کنیم آن واقعه را می‌بینیم و هر سال شعله این آتش در وجودمان بیشتر می‌شود و این خصلت نبردهایی است که مسلمین با الهام از عاشورا از آن بهره بردند و دفاع مقدس نیز انبساط یافته عاشوراست.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دفاع‌مقدس گسترده شدن عاشورا در امتداد زمان است و وسیع شدن عاشورا در امتداد مکان و فراگیر شدن عاشورا در عالم انسانی است؛ ترازی است از واقعه عاشورا که نمی‌تواند در زمان خود متوقف شود و خصلت عاشورایی دارد، چون شبیه واقعه عاشورا اتفاق می‌افتد؛ اوج قلت در مقابل کثرت.

وی افزود: جنگ تحمیلی در اوج نابرابری شکل گرفت. روح عاشورا به دفاع مقدس منتقل شده بود و راز پیروزی ما نیز در این نابرابری همین بود؛ چراکه این پیروزی به نام ایمان بود نه اسلحه و تجهیزات جنگی و نشان داد که همواره ایمان بر تجهیزات غلبه دارد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانستند ظرفیت ناشناخته قدرت ملی و انقلابی را کشف کنند و قدرت حقیقی حقیقت را نشان دهند و نشان دادند تنها نظامی که می‌تواند ایران را از بحران‌های سخت نجات دهد، سیستم ولایی است که جنبشی از درون و جوششی برونی متاثر از این سیستم راز موفقیت در این نبرد سهمگین بود و مهر پیروزی در این نبرد سرنوشت ساز زده شد.

وی یادآور شد: جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود در مقیاس جنگی به وسعت جنگ جهانی دوم اما یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار نگرفت و اگر آن روز دلاورمردی مردان و پایمردی زنان در پای شهادت نبود، سرنوشتی جز عراق و افغانستان نداشتیم. سردار سلامی از شهرداری تهران و اداره کل امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت تشکر کرد و گفت: نبرد ما با دنیای استکبار همچنان ادامه دارد و دشمن نگرانی‌های عمیقی دارد و باید بایستیم و آخرین فرازهای نبرد را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ‌جنگ هنوز به پایان نرسیده و دشمن در هر مقطع ابزارهایش را تغییر می‌دهد و در این امواج فتنه و جنگ‌نرم، ساخت مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و حفظ این فرهنگ در دفاع از ارزش‌های والای اسلامی مؤثر است.

کد خبر 116983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز