تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به قهرمانی بازی‌های غرب آسیا فقط کویت را به‌عنوان آخرین حریف خود پیش رو دارد.

iran football

 

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان جمعه شب موفق به شکست عراق شدند و کویت هم مقابل یمن به برتری رسید تا فینال این مسابقات امشب در امان برگزار شود. ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از برتری 2 بر یک مقابل عراق تماشاگر بازی کویت و یمن بودند و این کویت بود که در نهایت حریف خود را شکست داد.

این دیدار در وقت قانونی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و در وقت اضافه هم گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی بکشد. این تیم ملی کویت بود که در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 مقابل حریف خود به برتری رسید تا به‌عنوان حریف ایران در دیدار نهایی حاضر شود. گفتنی است که طبق مقررات بازی‌های غرب آسیا، تیم قهرمان این دوره از پیکارها 70 هزار دلار جایزه خواهد گرفت. در ضمن ایران پیش از این، سابقه 4 بار قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا را ‌ دارد.

برتری آماری ایران

ایران و کویت در شرایطی برگزار‌کننده دیدار نهایی هستند که تا به حال 25بار رودر روی هم قرار گرفته‌اند. سهم ایران از این بازی‌ها 11 برد، 8 تساوی و 6 شکست بوده است. این دو تیم برای نخستین بار در سال 1973 به مصاف هم رفتند که تیم ایران در آن بازی 2 بر یک حریفش را شکست داد و آخرین بازی هم به مرحله نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی در سال 2008 برمی‌گردد که آن بازی 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.ایران و کویت در این مسابقه با غیبت بازیکنان اصلی خود هم مواجه هستند.

جواد نکونام، مسعود شجاعی، غلامرضا رضایی و محمدرضا خلعتبری بازیکنان غایب قطبی برای بازی امشب هستند و در ترکیب تیم کویت هم 9 بازیکن از تیم اصلی حضور دارند. نواف الخالدی، احمد عبدالغفور، فهد العنزی، محمد سند، مساعد ندا، یوسف ناصر سلیمان، جراح العتیقی، حسین الموسوی و عبدالله البریکی بازیکنان تیم ملی بزرگسالان کویت هستند که به همراه تیم ب این کشور در جام غرب آسیا شرکت کرده‌اند.

قطبی: کویت را می‌بریم

افشین قطبی بعد از پیروزی مقابل عراق و درحالی‌که از بازی ملی‌پوشان در نیمه اول رضایت نداشت، گفت: «در نیمه اول از بازیکنان راضی نبودم. آنها از شکست ترس داشتند اما در بین دو نیمه با صحبت‌ها و تعویض‌هایی که کردیم، توانستیم نبض بازی را در دست بگیریم. با کنترل و حفظ توپ در نهایت به خواسته‌مان که پیروزی مقابل عراق بود، رسیدیم.»

او تاکید کرد: «معمولا دیدارهای ایران و عراق به‌دلیل سابقه، حساس می‌شود که یک دلیل آن مسائل روحی است. خوشحالم عراق که قهرمان آسیا و یکی از بهترین تیم‌های کنونی قاره است را شکست دادیم اما بازی اصلی ما مقابل این تیم در جام ملت‌هاست که هر دو تیم با ترکیب اصلی حضور خواهند داشت.»

قطبی در مورد بازی با کویت افزود: «بازی آسانی نداریم ولی تفکر ما قهرمانی در این جام است و با شکست کویت برای دیدار با برزیل آماده خواهیم شد.» گفتنی است که تیم ملی آخرین تمرین خود را پیش از دیدار فینال عصر دیروز در شهر امان برگزار کرد. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل عراق، با توجه به فاصله کوتاه بین دیدار نیمه‌نهایی و فینال، جمعه شب با صلاحدید مربیان به تمرینات ریکاوری پرداختند. بازیکنان صبح دیروز استراحت کردند و عصر دیروز تمرینات تاکتیکی خود را برای دیدار با کویت در مجموعه ورزشی مالک عبدالله شهر امان برگزار کردند.

به‌جز هادی عقیلی که از ناحیه عضله پشت پا دچار مصدومیت است، سایر نفرات تیم در سلامت کامل به‌سر می‌برند و از روحیه خوبی برای دیدار برابر کویت برخوردارند. تیم ملی در دیدار فینال با یکی دو تغییر نسبت به دیدار با عراق به میدان خواهد رفت و احتمال حضور محمد نوری که مقابل عمان با کارت قرمز از زمین اخراج شد در ترکیب اصلی بسیار زیاد است.

ضمن اینکه با توجه به گلزنی محمد غلامی در دیدار مقابل عراق به احتمال زیاد او نیز به‌عنوان مهاجم اصلی از ابتدا در ترکیب تیم ملی مقابل کویت به میدان خواهد رفت.

کد خبر 117444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز