گروه شهری: شهردار تهران با تاکید بر اینکه مهم‌ترین چالش امروز جامعه ما مدیریت است، گفت: تا زمانی که چالش مدیریت در جامعه حل نشود بسیاری از مشکلات ما برطرف‌شدنی نخواهد بود.

قالیباف

 

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در همایش روز بتن در محل سالن همایش‌های رازی برج میلاد گفت: شکاف بین عقل نظری و عقل ابزاری معضل جدی تاریخی است و این مشکل به ما مدیران بر می‌گردد که باید عرصه میدان مسئولیت خود را با خرد جمعی اداره کنیم.

قالیباف تاکید کرد: من به‌عنوان شهردار باید اجازه دهم دیگران در تصمیم‌سازی‌ ایفای نقش کنند و احساس نکنم بهتر و بیشتر از همه می‌دانم.وی با طرح این پرسش که چرا ما در آغاز کارها جزو 20 کشور اول جهان هستیم اما هنگامی که کار تداوم می‌یابد می‌بینیم که درجات ما سیر نزولی پیدا کرده و به جایگاهی پایین‌تر از رتبه100 می‌رسیم، گفت: باید از خود بپرسیم چرا این اتفاق می‌افتد و چرا کاری که از ابتدا با این ظرفیت و شتاب شروع شده در ادامه اینطور پیش رفته است؟

قالیباف تاکید کرد: فارغ از هر گونه بحث سیاسی مدیران ما باید پاسخ این سؤال را پیدا کنند که چرا شیوه مدیریت‌مان مانند اداره طایفه‌ای و ایلی 80سال قبل است. وی افزود: وقتی در تعصبات خشک باقی می‌مانیم و می‌گوییم افرادی که می‌خواهند با ما کار کنند باید از حزب و گروه ما باشند، این نوعی بت‌پرستی جاهلی است؛

درصورتی که پیشرفت توام با عدالت متضمن کرامت انسانی است که اگر کرامت انسانی نباشد یک ریال هم نمی‌ارزد و غیراین با باورهای دینی ما هم سازگار نیست. وی با بیان اینکه بهترین نتایج از جمع‌هایی به دست می‌آید که نیروی جوان در کنار جمعیت پیشکسوتان قرار گرفته باشد، اظهار کرد: در کشور ما در 20 سال گذشته بیکار بی‌مدرک داشتیم و هم‌اکنون بیکار مدرک دار با سطح توقعات بالاتر داریم که این چالش بزرگی برای ماست.

نابسامانی در حوزه شهرسازی

قالیباف در بخشی دیگر از سخنانش در همایش روز بتن افزود: یک میهمان خارجی به من گفت که در حوزه فضای سبز، نظافت و غیره تهران بسیار خوب است اما در حوزه شهرسازی نابسامان است و حتی المان‌هایی که در بسیاری از کشورها موضوعیت دارند در شهر ما وجود ندارد.

وی با اشاره به تولید مصالح استاندارد در تهران گفت: تهران در تولید مصالح استاندارد برای سایر کشور الگوست؛ اما آیا این تولید واقعا استاندارد است؟ من به همکارانم نیز گفته‌ام آسفالتی که در جاده خراسان 38 سال پیش ایتالیایی‌ها ساختند با آسفالتی که امسال ریختیم قابل مقایسه نیست و حتی هنوز تضمین 5 ساله برای آسفالت نداریم.

قالیباف ادامه داد: گاهی دوستان سازمان نظام مهندسی از دست ما ناراحت می‌شوند و گاهی به من توصیه‌هایی از جنس مصلحت‌های سیاسی می‌کنند، اما من در زندگی هرگز به‌خود اجازه نمی‌دهم وقتی شیعه علی (ع) هستم و مولا فرموده که وای بر من اگر حقی را فدای مصلحتی کنم، کاری جز این انجام دهم.قالیباف خطاب به معترضان خود گفت: من به این دوستان می‌گویم معترض هستم که چطور شما ناظر ساختمانی هستید که آن را نمی‌بینید و همه چیز آن را امضا می‌کنید، هرچند همه اینطور نیستند اما همین عده محدود هم نباید باشند.

قالیباف تصریح کرد: اگر این اصلاح انجام نشود زخم‌های عمیقی بر پیکر شهرمان وارد می‌شود، چنانچه وقتی عده‌ای می‌فهمند که تهران با 10 میلیون نفر جمعیت سیستم فاضلاب ندارد برایشان غیرقابل‌قبول است.شهردار تهران با بیان اینکه در شهرهای مهم دنیا تاسیسات زیر زمین از روی زمین بیشتر است تا آسایش مردم فراهم شود،

افزود: پایداری شهر به میزان تاسیسات زیر زمینی است و این برای ما از نان شب هم واجب‌تر است و حتی قانون مربوط به آن را داریم اما به‌دنبال پاسخی برای آن نیستیم.براساس این گزارش، در هشتمین همایش روز بتن، لوح سپاس از سوی انجمن بتن ایران به شهردار تهران اهدا شد.

 

کد خبر 117982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز