همشهری آنلاین: آقای احمدی نژاد در دومین روز سفر به لبنان در مراسم ویژه‌ای با حضور پرشور اساتید و دانشجویان لبنانی از دانشگاه ملی این کشور دکترای افتخاری دریافت کرد.

ahmadinejad-lebanon

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: امروز بسیاری از ابرقدرت‌ها بقای خود را در کشتار دیگر ملت‌ها می بینند و ملت‌های منطقه را تحقیر می‌کنند و هدف اساسی آنها از دستیابی به علم سیطره بر جهان است آنها خود از دانش هسته‌ای سود می‌جویند ولی می‌خواهند ما را از این دانش و بهره گیری از آن منع کنند .

او افزود: بطور مثال اگر لبنان برق مورد نیاز خود را با احداث نیروگاه اتمی تامین کند هزینه آن هفت برابر کمتر از هزینه کنونی خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: علم مبتنی بر مادی گرایی را در کشتار ملت افغانستان و غارت منابع و ثروت‌های این کشور می‌بینیم و نتایج رقت بار همین اندیشه را در همه جهان شاهد هستیم.

آمریکا حدود سی هزار میلیارد دلار از جیب ملت‌های جهان سرقت کرده و اقتصاد سرمایه داری آمریکا ابزار غارت ملت‌ها است که البته اینک نتایج ویرانگر این نظام گریبانگیر خود غرب و آمریکا شده است.

احمدی نژاد گفت: علم سلاحی برای هدایت و وسیله‌ای برای کمال انسانی است و علم حقیقی در خدمت انسانیت و بشریت و برای رشد و تعالی انسان و صلح و محبت و دوستی و برادری است.‌

امروز همچنین رئیس جمهور کشورمان رهبران و نمایندگان طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی لبنان را در محل اقامت خود در بیروت به حضور پذیرفت.

در این دیدار صمیمی شماری از شخصیت‌های دینی مسیحی و مسلمان در سخنانی به جمهوری اسلامی ایران ابراز ارادت کردند و نقش ایران را در تلاش برای تحکیم وحدت میان مذاهب و ادیان ستودند.

علمای مسیحی و مسلمان اعم از شیعه و سنی در این مراسم همچنین به آقای احمدی نژاد نشان تقدیر اعطا کردند.

کد خبر 118389
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز