محمدباقر قالیباف: دوران دفاع مقدس به ما یاد داد که سنت‌های الهی یعنی پیروزی قدرت ایمان بر همه قدرت‌های مادی.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تهران سما، محمدباقر قالیباف در نهمین یادواره تجلیل از ایثارگران و شهدای بهداری سپاه محمد رسول‌الله با بیان مطلب بالا اظهار داشت: لازم نیست انقلابی، حزب‌اللهی و همسنگر شهدا باشیم، فقط اگر ذره‌ای انصاف داشته باشیم در می‌یابیم که همه ما زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا نعمات زیادی برای امروز ما گذاشتند که باید قدرشناس آن باشیم، افزود: چنین مجالسی، مجلس قدردانی از شهداست اما در واقع مجلس تذکر به یکایک ماست به‌ویژه آنهایی که مسئولیتی دارند که این مسئولیت، امانتی است که به برکت خون شهدا و امام شهدا سپرده شده است.

قالیباف ادامه داد: باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که عمر ما و نسل ما را در این زمان قرار داد؛ در عصر امام خمینی(ره) که یک مرد الهی بود و تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد و در راه خدا گام برداشت و خدا را شکر کنیم که در سایه نظام اسلامی مشغول خدمت هستیم.

شهردار تهران افزود: به برکت انقلاب بود که خانواده شهدا با خدا داد و ستد کردند. ما در هر کجا که هستیم باید یاد امام و شهدا را پاس داریم که به برکت آنهاست که چنین توفیقاتی یافتیم. وی به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس، نمایشگر قله حضور انسان‌ها بود. یعنی نشان داد در سرزمینی که متعلق به اسلام باشد و به نام اسلام در آن زندگی کنند و مردم دفاعی به نام اسلام انجام دهند، ظرفیت‌های انسانی شکوفایی پیدا می‌کنند.

قالیباف با اشاره به شهیدانی همچون همت، چراغی، ممقانی، کلهر و... گفت: وقتی زندگی هر کدام را نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر دوران دفاع مقدس نبود چطور این ظرفیت‌ها را می‌توانستیم بشناسیم، این یکی از برکات جنگ است. شهردار پایتخت با بیان اینکه وصیت نامه امام(ره) را باید مرتب مطالعه کرد،

اظهار داشت: در آن دوران خون و آتش که هر کس جنگ را می‌دید فکر می‌کرد تخریب و آتش است امام خمینی(ره) دفاع مقدس را برای ما نعمت خواندند و تاکید کردند: این از این نعمت‌هاست که ظرفیت‌های انسانی در سایه اسلام شناخته شود، این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درس بزرگی به همه داد که باید به آن توجه کنیم، اظهار داشت: نظام الهی به‌عنوان نظام متکی بر اندیشه اسلامی و برگرفته از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است و دفاع مقدس اثبات کرد که اگر براساس این نظام و بر قدرت و مدار ایمان حرکت کرده و از سنت‌های الهی تبعیت کنیم، در هر شرایطی پیروزی از آن ماست.

شهردار تهران گفت: دفاع مقدس به ما نشان داد که قدرت ایمان چیست و قدرتی که بر ایمان متکی نباشد چیست، این کلام خداست که به حق است اما باورکردن آن در زندگی بسیار مهم است و برکت دفاع مقدس این بود که این باور در یکایک رزمندگان به‌وجود آمد.

قالیباف افزود: بچه‌های جبهه یادشان است که گاهی هر کاری انجام می‌دادیم، همه چیز مهیا بود، تجهیزات و شناسایی و نیروها به‌خوبی آماده بودند اما هر کاری می‌کردیم، موفق نمی‌شدیم چراکه آن زمان باورمان این بود که این نتیجه خلاقیت خودمان است و همه کارها خوب انجام شده و بر وفق مراد است اما آن وقت که از نظر قدرت مادی در شرایط بدی بودیم، از خدا کمک می‌خواستیم و پیروز می‌شدیم،

مانند پس گرفتن مهران که برای نخستین بار هم با تعداد کمی نیرو و هم در روز عملیات انجام دادیم اما موفق شدیم و بعد از عملیات کربلای یک همه به اتفاق گفتند خدا و کسی نگفت من. شهردار پایتخت ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) نیز در برخی جنگ‌ها که امکانات خوب وجود داشت اسلام پیروز نشد اما در برخی جنگ‌ها که در فشار بودند، خدا پیروزی را از آن آنها کرد و خداوند نشان داد ایمان از هر قدرتی بالاتر است.

قالیباف تاکید کرد: امروز هم باید توجه داشته باشیم که قدرت ایمان و خدا تنها در موضوعات نظامی نیست. اگر امروز دغدغه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... داریم باید به قدرت ایمان توجه کنیم، قدرت ایمان همچنان به جای خود باقی است.
وی ادامه داد: در جنگ نرم با دشمنان هم اگر باور داشته باشیم و بر بنای سنت‌های الهی حرکت کنیم و جز خدا به کسی توکل نکنیم پیروزی از آن ماست. پیروزی وقتی می‌آید که از دید ما، امیدمان ناامید شده باشد.

زمانی که از همه جا ببریم و به او وصل شویم پیروز خواهیم شد. قالیباف اظهار داشت: اگر بگوییم دفاع مقدس یک قطعه از بهشت است حرف گزافی نگفته‌ایم و امیدوارم این دوران را خوب بشناسیم که گنجی تمام‌نشدنی است و باید به نسل‌های دیگر منتقل کنیم و به درستی از این فضا استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرزندان جانبازان شیمیایی اظهار داشت: اجر شما فرزندان که پدرانتان اینگونه مانند شمع در جلوی چشمانتان آب می‌شوند، کم نیست و این اجر نزد خدا محفوظ است. شهردار تصریح کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد که راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم و جامعه را به یک جامعه کارآمد در حوزه دین و نظام دینی تبدیل کنیم.

کد خبر 118529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز