یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه سناریوی تلفیقی وزارت بازرگانی برای تغییر قیمت نان در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در کارگروه طرح تحول اقتصادی تصویب شد، گفت: قیمت گندم با نرخ جهانی محاسبه می‌شود.

نانوا

به گزارش مهر، حمید علیخانی در جمع خبرنگاران گفت: بر این اساس، قرار بر این شد که حمایت از خرید تضمینی گندم صورت گیرد و در عوض، یارانه تخصیصی به تولیدکنندگان نان، حذف و به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان پرداخت شود.معاون وزیر بازرگانی افزود: در این حالت، مصرف‌کنندگان نیز با دریافت یارانه‌های نقدی، خود تصمیم می‌گیرند که نان را با چه قیمتی از نانوایان آزادپز خریداری کنند.

به گفته علیخانی، در فرایند آزادسازی قیمت نان، مبلغ یارانه مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. از سوی دیگر، آرد نیز با قیمت‌های جهانی در اختیار آزادپز‌ها قرار می‌گیرد که با توجه به آنکه قیمت آرد هم‌اکنون بالاتر از قیمت جهانی است، در نتیجه قیمت نان آزادپزها کاهش می‌یابد.وی اظهار داشت: سرانه مصرف نان و یارانه تخصیصی به هریک از مردم باید تجزیه و تحلیل شود.

علیخانی همچنین درخصوص نان صنعتی اظهار داشت: هم‌اکنون ظرفیت تولید نان در کشور31 هزار تن است که باید 5 درصد آن معادل1500 تن از طریق نان‌های صنعتی تامین شود اما هم‌اکنون هزار تن از تولید نان کشور از سوی نانوایی‌های صنعتی تولید می‌شود.

کد خبر 118615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز