سپاهان با قرار گرفتن در رده چهارم جدول حالا در اندیشه رسیدن به صدر جدول است. قهرمان فصل گذشته لیگ بعد از نتایج ضعیف ابتدای فصل این روزها وضعیت مناسبی در لیگ دهم دارد و در هفته سیزدهم میزبان تراکتورسازی است.

بازیکن

سرمربی سپاهان وضعیت این تیم پیش از رویارویی با تراکتورسازی را چنین توضیح می‌دهد: «سپاهان وضعیت بسیار خوبی دارد و ما به کسب 3 امتیاز در بازی خانگی مقابل تراکتورسازی فکر می‌کنیم.» سپاهان هفته پیش مقابل مس نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد، درحالی‌که با پیروزی هفته گذشته می‌توانست بالاتر از پرسپولیس و استقلال در رده دوم جدول قرار بگیرد.

امیر قلعه نویی می‌گوید: «ما اعتقاد داریم در بازی گذشته باید پیروز می‌شدیم و این اشتباهات داوری بود که 3 امتیاز را از سپاهان گرفت. شبکه تلویزیونی اصفهان صحنه‌ای را از آن بازی شکار کرده که توپ ما صددرصد گل شد اما داور نگرفت و ما می‌خواهیم تصویر این صحنه را به برنامه تلویزیونی 90 بفرستیم. در آن مسابقه تیم ما 12 کرنر زد و در مقابل، مس یکی هم نزد؛ به‌رغم انجام بازی زیبا اما عدالت فوتبالی در نتیجه اجرا نشد. بالاخره ما هم با این شرایط فوتبال باید کنار بیاییم.»

سپاهان در حال حاضر با 20 امتیاز در رده چهارم قرار دارد، درحالی‌که استقلال و پرسپولیس هر کدام با 21 امتیاز به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول حضور دارند. گرچه پیروزی سپاهان در این هفته نمی‌تواند خطری برای ذوب‌آهن صدرنشین داشته باشد اما درصورت نتیجه نگرفتن 2 تیم پرطرفدار پایتخت این تیم می‌تواند تا رده دوم جدول صعود کند.

سرمربی سپاهان با اشاره به مسابقه تراکتورسازی در مورد این تیم یادآور می‌شود: «تراکتورسازی می‌آید که فوتبال خوب و سالمی را بازی کند چرا که آنها اصلا بلد نیستند بازی بسته و کسل‌کننده به نمایش بگذارند. این تیم چه داخل خانه و چه بیرون از آن طوری بازی می‌کند که تماشاچیان لذت می‌برند. محتوای فنی فوتبال این تیم بالاست، چه بسا ممکن است همراه با نتیجه لازم نباشد.» او ادامه می‌دهد: «گل‌های زیادی که در بازی‌های لیگ ردوبدل می‌شود نمایانگر پیشرفت فنی لیگ ماست. مردم به‌دنبال بازی‌های پرگل و زیبا چون دیدار فولاد مقابل سایپا هستند.»

البته تراکتورسازی در هفته‌ای که گذشت اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داوری در مسابقه با استقلال داشت؛ طوری که این اعتراض‌ها به درگیری لفظی میان مسئولان 2 باشگاه تراکتور‌سازی‌ و استقلال بدل شد. این تیم مقابل استقلال به تساوی 1-1 دست یافت، درحالی‌که مربیان این تیم بر این باور بودند که می‌توانستند 3 امتیاز این مسابقه را بگیرند.

تراکتورسازی در چنین شرایطی به مصاف سپاهان می‌رود. این تیم با 17 امتیاز در رده هفتم جدول حضور دارد و نتایج تراکتورسازی نشان می‌دهد که سپاهان کار ساده‌ای مقابل این تیم نخواهد داشت. این مسابقه فردا ساعت 15:30 برگزار می‌شود.

فولاد- شاهین(ساعت 18)

ظاهراً فولاد این روزها روحیه بالایی دارد. این تیم که هفته پیش باخت 5 بر2 به سایپا را در عین ناباوری با تساوی 5 بر5 به پایان رساند، حالا در بهترین شرایط قرار دارد. فولاد با 15 امتیاز در رده یازدهم جدول حضور دارد و سرمربی این تیم معتقد است: «نوع فوتبالی که ما بازی می‌کنیم در حال حاضر با جایگاهمان در جدول منطبق نیست.

ما باید جایگاهمان را بهتر کنیم، بنابراین نگاه متفاوتی به بازی این هفته مقابل شاهین داریم. طبق هدف‌گذاری‌ها، فولاد باید به رتبه بالاتری برسد و مطمئنا به امید خدا به این جایگاه خواهیم رسید. الان هم در حال تلاش برای رسیدن به این جایگاه هستیم.»فولاد با داشتن مهاجمانی چون رضا نوروزی که در بازی قبلی 4گل زد و درحال حاضر بهترین گلزن لیگ‌برتر به‌شمار می‌رود، مطمئنا در این مسابقه خانگی به یک بازی هجومی روی می‌آورد.

جلالی در این رابطه می‌گوید: «من از تیمم توقع دارم و البته با پشتکار خیلی بالا هم در حال انجام دادن کارمان هستیم.» البته شاهین با اینکه با 13 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد اما تیم ضعیفی به‌نظر نمی‌رسد؛ به‌خصوص اینکه این تیم هفته پیش در آستانه پیروزی مقابل استیل آذین بود که در نهایت این مسابقه 1بر1 شد. سرمربی فولاد ادامه می‌دهد: «هر چند می‌دانیم که شاهین از 3 بازی آخر خود 5 امتیاز گرفته و تیمی قوی‌ است، سعی می‌کنیم که امتیازات لازم بازی را کسب کنیم.»

مس - صبا (ساعت 16:15)

صبای قم بعد از پیروزی هفته پیش مقابل پیکان قزوین در اقدامی غیرمنتظره با محمود یاوری قطع همکاری کرد تا در هفته سیزدهم مقابل مس کرمان با کادر فنی جدید به میدان برود. علی آذرنیا سرمربی این تیم شد و سهراب بختیاری‌زاده نیز به‌عنوان دستیار در کادر فنی حضور خواهد داشت. گفته می‌شود بختیازی‌زاده که پیشنهاد سرمربیگری صبا را نپذیرفته، نقش مهمی را در کادر فنی ایفا خواهد کرد.

مسابقه صبا و مس اهمیت زیادی برای هر دو تیم خواهد داشت. مس که هفته پیش تساوی ارزشمندی را در فولادشهر مقابل سپاهان به دست آورد، با 17 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد. جالب اینکه صبا با همین تعداد امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس تیم هشتم جدول است.

پیکان - صنعت نفت ( ساعت 15:30)

پیکان با مربیگری حمید علیدوستی هم نتوانست پیروز شود و در نخستین حضور این مربی، مقابل صبا شکست خورد. پیکان با 9 شکست و 7 امتیاز در 12مسابقه در قعر جدول است. سرمربی این تیم می‌گوید: «مصدومیت بازیکنان، مهم‌ترین مشکل پیکان است و من با شرط گرفتن چند بازیکن جدید در نیم‌فصل به این تیم آمدم. البته روند ما در هفته گذشته مثبت بوده و ما سعی کردیم بازیکنان را از بحران روحی ناشی از نتایج ضعیف گذشته، خارج کنیم.

ما در روزهای اول خیلی کار کردیم و برای بهتر شدن فرصت کمی داشتیم. پس از 4 روز باید مسابقه دیگری را برگزار کنیم که در این اوضاع و احوال بحث ریکاوری فیزیکی بازیکنان هم مطرح است.» این در حالی است که صنعت نفت آبادان هفته پیش با پیروزی ارزشمند مقابل نفت تهران با 19 امتیاز تیم پنجم جدول است. علیدوستی ادامه می‌دهد: «بازی بسیار سختی مانند تمام مسابقات لیگ است. بچه‌های جنوب فوتبال تکنیکی، شاداب و روانی را ارائه می‌کنند و در بازی‌های اخیر هم نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند.»

نفت تهران - سایپا ( ساعت 15:30)

سایپا گرچه در هفته دوازدهم مقابل فولاد به‌تساوری رسید اما تساوی 5-5 با فولاد برای سایپایی‌ها درحالی‌که با 3گل پیش بودند قابل هضم نیست. البته نفت تهران هم هفته پیش مقابل صنعت نفت آبادان ناکام بود و مقابل این تیم شکست خورد. به این ترتیب، 2 تیم برای جبران ناکامی هفته پیش رودرروی هم قرار می‌گیرند. جالب اینکه سایپا با 14 امتیاز در رده سیزدهم جدول حضور دارد و نفت با 13 امتیاز در رده پانزدهم. اختلاف یک امتیازی 2 تیم نشان می‌دهد که سایپا و نفت فاصله زیادی با هم ندارند و همین موضوع می‌تواند به جذابیت مسابقه اضافه کند.

پاس - ملوان (ساعت 15:30)

2 تیم در هفته گذشته نتوانستند پیروز شوند. ملوان مقابل شهرداری تبریز - یکی از تیم‌های قعرنشین جدول - به تساوی دست یافت و پاس مقابل راه‌آهن شکست خورد. علی اصغر مدیرروستا، سرمربی پاس در اندیشه پیروزی در مسابقه هفته سیزدهم در همدان است. او می‌گوید: «منتظر یک برد هستیم تا از این شرایط خارج شویم. شرایط‌مان بد نیست و تمرین‌های خوبی داشته‌ایم. هر چند که از لحاظ بازی‌هایی که انجام شده و نتایجی که به‌دست آمده شرایط‌مان خوب نیست اما فکر می‌کنم بازیکنان دیگر به‌خودشان آمده‌اند.» پاس با 15 امتیاز تیم دوازدهم جدول به حساب می‌آید، درحالی‌که ملوان با 16 امتیاز تیم دهم جدول است.

کد خبر 119352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز