همشهری آنلاین: نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتمام مطالعات مقدماتی راه آهن چابهار به مشهد در شرق کشور، عبور این خط از مسیر بیرجند- قاین- گناباد و کالشور به تصویب رسید

راه آهن شرق کشور

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام موسی قربانی در گفتگو با ایرنا افزود: براساس دستور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و ترابری، مسیر نهایی راه آهن بیرجند به مشهد با بررسی دو گزینه 'الف' و 'ب' اعلام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به مراکز عمده باری و مسافری در منطقه گزینه 'الف' شامل عبور راه آهن از بیرجند- قاین- گناباد- کالشور و گزینه 'ب' عبور این خط از بیرجند- فردوس و جزین مورد بررسی قرار گرفت.

قربانی گفت: نتیجه حاصل از این بررسی، ترجیح فنی، اقتصادی و اجتماعی گزینه 'الف' شامل عبور راه آهن از بیرجند- قاین- گناباد- کالشور به سمت مشهد اعلام شد.

وی اضافه کرد: در نهایت انتخاب این مسیر به تایید شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی زیربناهای حمل و نقل کشور به ریاست وزیر راه و ترابری رسیده است.

قربانی افزود: آن نامه و تصویب انتخاب این گزینه در تاریخ یکم آبان ماه جاری بطور رسمی و کتبی به نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

کد خبر 119387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز