رئیس مرکز آمار ایران گفت: سامانه این مرکز از آذرماه برای اصلاح و تکمیل اطلاعات اقتصادی خانوار یا خانوارهایی که تاکنون فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر نکرده‌اند، بازگشایی می‌شود.

آمار

به گزارش واحد مرکزی خبر، عادل آذر با بیان این مطلب افزود: تاکنون 68 میلیون و 482هزار نفر، معادل 20 میلیون و 239 هزار خانوار، فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را تکمیل کرده‌اند.وی تصریح کرد:البته اطلاعات این افراد تنها راستی‌آزمایی هویتی جمعیتی شده است نه اقتصادی.

وی گفت: این فرم 3 قسمت شامل اطلاعات هویتی، اطلاعات اقتصادی و اطلاعات جغرافیایی دارد و اطلاعات هویتی‌ افراد راستی‌آزمایی و تأیید شده است و نتیجه نهایی آن هم به وزارت رفاه و تامین اجتماعی تحویل داده شده تا این وزارتخانه حساب‌ها را نهایی و یارانه‌ها راواریز نقدی کند.

عادل آذر گفت: نزدیک به 12 پایگاه پشتیبان از راهبر ناجا گرفته تا وزارت بازرگانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها، باید با سامانه مرکز آمار ایران یکسان شوند و این اطلاعات اقتصادی را راستی‌آزمایی کنند اما فرایند کار، کند است و چون یکپارچگی اطلاعاتی در کشور وجود ندارد، راستی آزمایی این فرم‌ها زمان‌بر خواهد بود. رئیس مرکز آمار گفت: با تأکید رئیس‌جمهور و پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی، امیدوارم این کار تا آخر سال اجرا شود.

کد خبر 119429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز