جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

ایسنا: سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در کوبا و یک هواپیمای خصوصی در پاکستان 90 کشته بر جای گذاشت. این در حالی است که نقص فنی در یک هواپیمای ایرباس استرالیایی نیز باعث فرود اضطراری آن در فرودگاه سنگاپور شد.

پنجشنبه گذشته یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی کوبا با 68 مسافر و خدمه در این کشور سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن در این حادثه جان باختند. این هواپیما که در یک منطقه روستایی سقوط کرد از شهر سانتیاگو به مقصد هاوانا در پرواز بود که در ساعت 17 پنجشنبه به وقت محلی، ارتباط خود را با مرکز کنترل هواپیما از دست داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سرنشینان هواپیما شامل 7 خدمه و 61 مسافر بودند که 28 نفر از مسافران، اتباع دیگر کشورها بودند. علت وقوع سانحه هنوز معلوم نشده و در دست بررسی است. از سوی دیگر یک فروند هواپیمای کوچک خصوصی که برای یک شرکت نفتی کرایه شده بود، در نزدیکی فرودگاهی در جنوب پاکستان سقوط کرد و تمام 22 سرنشین آن کشته شدند.

این هواپیما که صبح دیروز سقوط کرد، از فرودگاهی در شهر کراچی برخاسته بود. خلبان چند دقیقه قبل از سقوط هواپیما، بروز نقص فنی را اعلام کرده بود و برج کنترل نیز دستور داده بود که به فرودگاه بازگردد اما درحالی‌که خلبان برای دور زدن اقدام کرده بود، هواپیما سقوط کرد و به‌دلیل شدت اصابت با زمین، بدنه آن چند تکه شد.

در همین حال رسانه‌های استرالیا هم از نقص فنی در موتور یکی از هواپیماهای ایرباس اِی‌380 متعلق به شرکت کانتاس استرالیا در هنگام پرواز خبر داده و اعلام کرده‌اند که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است. این هواپیمای غول پیکر تنها 15 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه سنگاپور درحالی‌که حامل 460 مسافر بود به‌علت جدا شدن بخشی از موتور و بدنه مجبور به فرود اضطراری شد.شرکت کانتاس درپی این حادثه تمام پروازها با هواپیماهای ایرباس اِی380 این شرکت را لغو و در ضمن خبر آتش‌سوزی در موتور این هواپیما را تکذیب کرد.

کد خبر 120000

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز