باز هم دوپینگ و باز هم محرومیت یک وزنه‌بردار جوان که از او به‌عنوان ستاره آینده این رشته در جهان یاد می‌شد وزنه‌برداری ایران را بدل به سوژه اول رسانه‌های داخلی و خارجی کرد.

حسینی

این درحالی است که در تمامی اتفاقات سال‌های اخیر وزنه‌برداری، مقصران اصلی به نوعی از زیر بار مسئولیت فرار کرده و ارتقای درجه یافته و توپ را نیز با روحیه طلبکارانه به زمین بازیگران درجه دوم با نقشی ضعیف‌تر یا ورزشکاران بی‌خبر از همه جا انداختند. اکنون نیز در ماجرای سعید علی حسینی همان سناریو به شکل دیگری در حال تکرارشدن است.

صدور حکم محرومیت مادام‌العمر برای سعید علی حسینی از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری آن هم در آستانه بازی‌های آسیایی از این واقعیت پرده برداشت که همه وعده‌های یکسال گذشته مسئولان وزنه‌برداری مبنی بر احتمال بخشودگی پدیده وزنه‌برداری جهان بدون پشتوانه بوده است.

وقفه طولانی در اعلام رای هم آنطور که دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا افشاگری کرده تنها به‌واسطه جریمه دلاری بوده که فدراسیون ایران به‌عنوان تاوان اشتباهاتش می‌پرداخته است. علی مرادی در این ارتباط گفت: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اعلام حکم محرومیت را به‌تعویق انداخت و طی این مدت به‌عنوان جریمه قانونی دلار از ایران دریافت می‌کرد. به‌نظر من این برای آن بود که آنها از فدراسیون ایران بهره‌برداری کنند.

رد پای داخلی‌ها

دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا با غیرشفاف خواندن موضوع دوپینگ سعیدعلی حسینی، اظهار داشت: تاکید می‌کنم افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه‌ای در این خصوص بازی کردند. علی مرادی که در حال حاضر برای بازی‌های آسیایی گوانجو در چین به سر می‌برد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در زمینه اعلام دوپینگ علی حسینی شفاف عمل نکرده که متأسفانه عده‌ای هم از داخل نقش خود را در این شرایط به‌خوبی بازی می‌کنند.

دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا در پاسخ به این سؤال که جایگاه فدراسیون وزنه‌برداری ایران را در این محرومیت چه می‌داند؟ گفت: فدراسیون وزنه‌برداری به عقیده من دیر عمل کرد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا هیچ راهی برای برگرداندن رای وجود ندارد؟ تصریح کرد: شاید بتوان از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) فرجام‌خواهی کرد اما بعید است رای عوض شود.

وکیل پرونده سعید علی‌حسینی پس از اعلام رای محرومیت مادام‌العمر برای وزنه‌بردار کشورمان گفت: فکر نمی‌کردم محرومیتی بالای 4 سال بدهند. انتظار چنین حکمی را نداشتم اما هنوز کار برای علی حسینی تمام نشده و او می‌تواند باز هم پیگیر پرونده‌اش در مجامع دیگر بین‌المللی باشد.

مرادی در پاسخ به این سؤال که آیا شما اصل ماجرای استفاده از مواد نیروزا توسط علی حسینی در اردوی تیم ملی و چگونگی این استفاده را پیگیری کردید یا خیر؟ گفت: من نمی‌دانم کسی این دارو را به او خورانده بود و یا اینکه فدراسیون در این زمینه مقصر است، با این حال اعلام می‌کنم که هنوز می‌شود موضوع را ادامه داد و شاید در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش بشود پیگیری کرد.

پیش‌بینی می‌شد علی حسینی بتواند جای رضازاده را بگیرد و حتی رکوردهای او را بزند ولی با محرومیت مادام‌العمرش که قطعا کوتاهی فدراسیون هم در آن نقش داشته، باید با این ورزش خداحافظی کند. در این میان رضا زاده، سرپرست فدراسیون و سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری خودش را در این ماجرا بی‌گناه می‌داند و می‌گوید: هیچ کس نداند، خدا می‌داند که من همه تلاشم را برای رفع محرومیت علی حسینی کردم و وجدانم از این بابت راحت است، اما‌ای کاش زمانی که مدیر تیم‌های ملی بودم بیشتر دقت می‌کردم تا این اتفاق نمی‌افتاد.

کار را تا آنجا که می‌شد دنبال کردیم. هیچ‌کس نداند خدا می‌داند. متأسفانه این دومین بار بود که دچار این مسئله می‌شد. خودش و پدرش حرف‌هایی می‌زنند که چندان درست نیست، من خوشحال می‌شدم که در دسته فوق سنگین 2 وزنه‌بردار شش‌دانگ داشته باشیم که در بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و المپیک2 مدال برای ما کسب کنند. من وجدانا کار را تا آنجا که می‌شد پیگیری کردم.

حسینی: دوپینگ نکرده‌ام

سعید علی حسینی پس از شنیدن خبر محرومیت مادام‌العمرش گفت: این خبر چندان برای من تازگی نداشت. با روندی که در ماه‌های گذشته طی شده بود انتظار چنین مسئله‌ای را داشتم. باز هم خدا را شکر می‌کنم، حتما قسمت من این بوده است. چندان هم از این مسئله ناراحت نیستم. وی ادامه داد: واقعا حیف شد، آرزوهای بزرگی در سر داشتم اما حیف شد.

در این یکسال گذشته روزهای سختی را گذراندم اما می‌دانستم که نتیجه‌اش همین می‌شود. با توجه به کسانی که پیگیر پرونده‌ام بودند چندان امیدی به حل شدن مسئله نداشتم.

وی ادامه داد: این شکست بزرگی در زندگی من است. می‌توانستم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنم اما زندگی هنوز برای من تمام نشده است و امیدوارم با توکل به خدا شرایط بهتری در آینده داشته باشم. سعید علی حسینی در پایان تاکید کرد: باز هم می‌گویم که من دوپینگ نکرده‌ام. این دسیسه‌ای بود که برای من چیده شد و امیدوارم خائنان تقاص این کار را پس بدهند.

کد خبر 120206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز