یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

دهلی نو : یک شرکت هندی با ساخت دستگاهی جدید به خانواده‌های فقیر این کشور امکان داده است که بخشی از گاز مصرفی‌شان را از بقایای غذای خود تامین کنند!

این دستگاه با هزینه 400‌دلار در خانه‌های متقاضیان نصب می‌شود و خانواده‌ها پسماندهای غذای خود را برای تامین گاز در آن ذخیره می‌کنند. در این محفظه نوعی باکتری که در معده گاو هم وجود دارد، فعال است و با تخمیر و تجزیه بقایا و پسماندهای غذا، بخشی از گاز مصرفی خانه‌ را تامین می‌‌کند. گفته می‌شود این شرکت تاکنون در بیش از 20‌‌هزار خانه در ایالت کرالا این دستگاه را نصب کرده است. خانواده‌های منطقه جنوب هند اعتقاد دارند پولی که بابت نصب این دستگاه پرداخت می‌کنند از محل صرفه‌جویی در مصرف گاز تامین می شود.

کمک کوچک‌ترین سگ دنیا به پلیس ژاپن

توکیو: یکی از اعضای کوچک‌ترین نژاد سگ دنیا قرار است به نیروهای پلیس ژاپن کمک کند! این سگ از نژاد چیهواهوا فقط 3‌کیلوگرم وزن دارد اما توانسته است آزمایش‌های لازم برای شرکت در عملیات‌‌های ویژه پلیس ژاپن را پشت سر بگذارد. هر‌چند نیروهای پلیس در بیشتر کشورهای دنیا از سگ‌های بزرگ مانند نژاد ژرمن‌شپرد استفاده می‌کنند اما مقام‌های پلیس ژاپن می‌گویند جثه کوچک این سگ به ماموران امکان می دهد هنگام زلزله و سایر سوانح، از آن برای نجات افراد گرفتار در فضاهای تنگ استفاده کنند.

این سگ قرار است فعالیت خود را به‌طور رسمی از ماه ژانویه در منطقه غرب ژاپن شروع کند. سخنگوی پلیس شهر نارا در غرب ژاپن در نشستی خبری اعلام کرد کاربری این نژاد سگ در پلیس نادر است!

جنجال درباره بزرگ‌ترین برگ جهان

اوتاوا: ثبت نام یک پسر 9‌ساله در کتاب رکوردهای گینس به‌خاطر پیدا‌کردن یک برگ بسیار بزرگ افرا این روزها حسابی در کانادا جنجال‌ساز شده است. در‌حالی که نام جوزف دوناتو به‌خاطر در اختیار داشتن این برگ با طول34.3 سانتی‌متر برای این رکوردشکنی ثبت شده است اکنون یک دختر 10‌ساله برگی را روکرده است که طولی بیش از 42‌سانتی‌متر دارد! اوا استیل در مصاحبه‌ با شبکه‌های تلویزیونی این برگ را نشان داده است اما می‌گوید قصد ندارد در این رابطه با مسئولان کتاب گینس تماس بگیرد.

پدر و مادر او اعلام کرده‌اند که اوا از مدت‌ها پیش این برگ را در اختیار داشته اما هیچ‌‌گاه فکر نمی‌کرده‌اند که این موضوع این قدر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد. درخت افرا اهمیتی تاریخی برای کانادا دارد و تصویر برگ آن در پرچم این کشور دیده می‌شود.

شهرت جهانی برای کوچک‌ترین زن جهان

آنکارا: رکوردشکنی یک زن اهل ترکیه و شهرت جهانی او باعث شده است که این روزها او زندگی راحت‌تری داشته باشد. مسئولان کتاب رکوردهای گینس به‌تازگی نام حتیس‌کوچامان را به‌عنوان کوچک‌ترین زن جهان ثبت کردند و این مسئله باعث شناخته شدن سریع او در سراسر جهان شد. این زن 21‌ساله وزنش فقط کمی بیشتر از یک نوزاد تازه متولد شده است.

پدر و مادر کوچک‌ترین زن جهان می‌گویند او در هنگام تولد وضعیتی مشابه نوزادان دیگر داشته اما به خاطر یک بیماری رشد لازم را پیدا نکرده است. قد او71.1 سانتی‌متراست و به همین خاطر او در رده‌بندی گینس دومین فرد کوچک جهان به‌حساب می‌آید. در حال حاضر رکورد کوچک‌ترین انسان بالغ جهان در اختیار آقای خاگندرا تاپا ماگار ازنپال با قد 67‌سانتی‌متر است.

کد خبر 121285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز