همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امروز خوشبختانه به جایی رسیدیم که بر اساس آمارها در بسیاری از موارد حتی فاصله های شمال و جنوب شهر کاهش نیز یافته است.

محمد باقر قالیباف

 به گزارش خبرنگار تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 111 پروژه شهرداری منطقه 11 با بیان این مطلب اظهار کرد : در آستانه ماه محرم هستیم که ماه عزای حسینی و پیروزی خون بر شمشیر است ، ماهی که ما انقلاب ، عزت و افتخارمان را از برکت آن داریم و امروز آن فرهنگ جهاد و شهادت است که مِی تواند سبب تداوم انقلاب و سربلندی ملت ما شود. وی با بیان اینکه مهمترین فلسفه عاشورا ، امر به معروف و نهی از منکر است گفت : ما باید این فلسفه را در تمام زندگی خود در دستور کار قرار دهیم و ما نیز تمام تلاش خود را می کنیم هرآنچه در دفاع مقدس آموختیم امروز هم که در مجموعه شهرداری هستیم با همان روحیه به مردم خدمت کنیم و به پاسداشت تلاش هایی که تمام رزمندگان برای سرفرازی ملتمان انجام داده و حتی جان خود را فدا کردند ، خدمتگزار مردم باشیم.

شهردار تهران در ادامه با تاکید براینکه همواره تلاش ما بر این بوده است که از کارهای انجام شده سخن بگوییم و وعده و وعید ندهیم گفت : امروز مردم می توانند با نگاه به محل زندگی و اطراف خود شاهد اقدامات صورت گرفته باشند و ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا به هدف مهم مدیریت شهری برای کاهش فاصله جنوب و شمال شهر دست یابیم. وی تصریح کرد : ما به مردم قول داده بودیم که اجازه ندهیم فاصله بین شمال و جنوب شهر بیشتر شود و امروز خوشبختانه به جایی رسیده ایم که بر اساس آمارها در بسیاری از موارد حتی فاصله ها کاهش نیز یافته است.

قالیباف احداث خطوط مترو در مناطق جنوبی شهر را از اقدامات مهم در دستور کارشهرداری دانست و گفت : در حال حاضر در مناطق 10 ، 11 ، 16 و 17 در حوزه حفاری تونل برای مترو با دستگاه های حفار ( تی بی ام ) اقدامات گسترده ای در حال انجام است به گونه ای که هم اکنون 4 دستگاه تی بی ام در این مناطق مشغول به حفر تونل مترو هستند و روزانه بین 15 تا 20 متر تونل را حفاری و بتن ریزی می کنند. وی افزود : دو دستگاه حفار تونل در زیر بزرگراه شهید نواب مشغول حفاری خط 6 مترو هستند که یکی از دستگاه ها به سمت شمال غرب و دیگری به سمت جنوب شرق ، تونل های این خط را حفر می کنند.

قالیباف تصریح کرد : همچنین تونل های خط 3 متروی تهران نیز با دستگاه های حفار در حال پیشروی است و خط 4 مترو هم تا پایان سال تکمیل شده و به شهرک اکباتان خواهد رسید. وی این اقدامات را نمونه ای از اقدامات صورت گرفته برای توسعه جنوب شهر دانست و تاکید کرد : این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و تبدیل به ارزش شود که ما بیشترین منفعت را برای بیشترین مردم در اجرای هر پروژه ای محقق کنیم. شهردار تهران در ادامه به احداث مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی نینوا در جنوب شهر تهران و در مجموعه انبار نفت قدیم اشاره کرد و گفت : دو سال پیش احداث این مجموعه مورد تاکید قرار گرفت اما پیش از آنکه ساخت این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی که از مجموعه انقلاب در شمال شهر زیباترو بزرگتر است شروع کنیم ، پل جوادیه را در این محدوده احداث کردیم تا ضمن تسهیل تردد و دسترسی ها از شمال و جنوب شهر در کنار مجموعه بزرگ نینوا ، نمادی شایسته و دسترسی مناسب مهیا شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مدیریت شهری بتواند به گونه ای عمل و حرکت کند که شعار همیشگی کیفیت بهتر زندگی برای تمام مردم محقق شود. قالیباف در ادامه اظهار کرد: ما نمی گوییم تمام کارهایمان بی عیب و نقص است اما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه داده و مشکلات شهر را یکی پس از دیگری مرتفع سازیم. شهردار تهران در ادامه ، بافت های فرسوده را از مهمترین مشکلات شهر عنوان کرد و افزود : برای آنکه مشکل بافت های فرسوده رفع شود ، واحدهای مستقر در بافت های فرسوده از پرداخت عوارض نوسازی به طور کامل و100 درصد معاف شدند و با وجود آنکه بخش قابل توجهی از درآمد شهرداریبه خاطر این بخشودگی کم شد ، اما معتقدیم بخشش100 درصدی عوارض به نوسازی بافت ها و حل مشکلات مردم ساکن در آنها کمک می کند.

کد خبر 122243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز