حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از خنثی‌سازی‌ یک شبکه جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی که می‌کوشید در سیستم ارتباطی این حزب نفوذ کند، پرده برداشت.

Hizbollah

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این حزب در بیانیه خود با اشاره به اقدام سریع ارتش لبنان در تحقیق و تفحص در این نفوذ جدید رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: کادرهای فنی سیستم ارتباطی حزب‌الله توانستند دستگاه جاسوسی‌ای را کشف کنند که رژیم صهیونیستی آن را در شبکه ارتباطات این حزب در وادی القیسیه در نزدیکی شهرک مجدل سلم در جنوب لبنان جاسازی کرده بود.

براساس بیانیه حزب‌الله لبنان، دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به محض اطلاع از خنثی‌سازی‌ این سیستم، آن را از طریق سامانه کنترل از راه دور، منفجر کردند.حزب‌الله لبنان، جاسوسی الکترونیک رژیم صهیونیستی را در چارچوب تجاوز فراگیر این رژیم به سامانه مخابرات ملی لبنان با هدف نفوذ و کنترل آن و در نتیجه نقض حاکمیت کشور و تلاشی برای تعدی به امنیت شهروندان لبنانی برشمرد.

این حزب در حالی خبر از خنثی‌سازی‌ این سیستم جاسوسی می‌دهد که چندی‌پیش سید حسن نصر‌الله دبیر کل حزب‌الله، در سخنانی درباره کیفرخواست مربوط به دادگاه ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین این کشور، درباره نفوذ این رژیم در بخش ارتباطات لبنان هشدار داده بود.

در اواخر ماه گذشته میلادی، شربل نحاس وزیر ارتباطات لبنان هم با اشاره به اینکه بخش مخابراتی این کشور با تجاوزی اسرائیلی مواجه است، این رژیم را به تجسس علیه کشورش از طریق نفوذ در شبکه‌های مخابراتی متهم کرده، خواستار تلاش‌های بیشتر به‌منظور تضمین امنیت این شبکه و جلوگیری از نفوذ این رژیم در آن شده بود.

نحاس در کنفرانسی خبری با انتشار گزارش وزارتخانه متبوعش درباره نفوذ دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های مخابراتی لبنان، تاکید کرده بود کارگروهی وابسته به وزارت ارتباطات با انجام اقدامات‌میدانی، اطلاعات مفصلی درباره نفوذ اسرائیل در شبکه‌های ارتباطات لبنان به دست آورده است.

نحاس با تاکید بر اینکه این نفوذها، اثبات شده و بسیار گسترده است، خواستار بهبود امنیت شبکه‌های مخابراتی لبنان از طریق همکاری با نهادهای بخش خصوصی شده بود.از سوی دیگر، عماد یوسف حب‌الله رئیس این کارگروه، اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی بیش از 20 برج مجهز به سیستم‌های جاسوسی و مخابراتی در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان ایجاد کرده است.

حب‌الله با اشاره به اینکه سیستم‌های ارتباطاتی این رژیم حتی در اراضی لبنان نیز گسترده شده است، تاکید کرد: رژیم اشغالگر توانسته است به شیوه‌های مختلف از جمله شبکه مجازی، یا با فناوری جی‌پی آر اس یا از طریق کارگذاشتن برخی از تجهیزات و وارد کردن آنها در شبکه‌های لبنان، در سیستم مخابراتی لبنان نفوذ کند.

حسن فضل‌الله رئیس کمیسیون ارتباطات در پارلمان لبنان هم چندی پیش با اشاره به اینکه درخواست‌هایی در زمینه اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی به‌علت دخالت و نفوذ در سامانه ارتباطاتی لبنان وجود دارد، تاکید کرد: به‌زودی در کنفرانسی خبری با همکاری وزیر ارتباطات، پارلمان، برخی اقدامات لازم را اعلام خواهد کرد.در اواخر ماه اکتبر میلادی، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات در نشست خود در مکزیک، نفوذ رژیم صهیونیستی در شبکه مخابراتی لبنان را محکوم کرده بود.

کد خبر 122292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز