قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا دیروز در حالی برگزار شد که 4 نماینده ایران حریفان خود را شناختند.

فوتبال استقلال

آیین قرعه‌کشی 32 تیم حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان در کوالالامپور برگزار شد و پرسپولیس بیشتر از 3 نماینده دیگر مورد توجه قرار گرفت. این تیم که فصل پیش با قهرمانی در جام حذفی جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد، در گروه مرگ این رقابت‌ها قرار دارد. پرسپولیس در گروه C با تیم‌های الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات همگروه شد.

جالب اینکه ذوب‌آهن فصل قبل در این گروه قرار داشت و حالا پرسپولیس در وضعیت دشواری قرار گرفته است. مربی پرسپولیس از اینکه این‌تیم در گروه مرگ قرار گرفته، ابراز خوشحالی می‌کند.

حسین عبدی می‌گوید: «اعتقاد دارم که گروه ما سخت‌تر از سایر تیم‌هاست ولی از این بابت خوشحال‌ هستم. هر تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید تیم‌های قوی را ببرد. اگر از تیم‌های ساده شکست بخورید، به‌مراتب ناراحت کننده‌تر است. قطعا در این قرعه همه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نتیجه خوبی بگیرند.»

مربی پرسپولیس تاکید می‌کند که مدیرعامل باشگاه الوحده دوست صمیمی‌اش است و به همین دلیل شناخت خوبی از این‌تیم دارد. الوحده نسبت به 2 حریف دیگر پرسپولیس ضعیف‌تر است. الاتحاد عربستان مهمترین حریف پرسپولیس در این گروه خواهد بود. این تیم قهرمان 2 دوره لیگ قهرمانان آسیا، در حال حاضر صدرنشین لیگ عربستان است و با مانوئل خوزه، سرمربی پرتغالی خود نتایج خوبی کسب کرده است. عبدالمالک ضیا از الجزایر، خورخه پائولو، نونو آسیس از پرتغال و احمد حدید از عمان بازیکنان خارجی الاتحاد هستند.

همچنین بنیادکار ازبکستان در حالی با پرسپولیس روبه‌رو خواهد شد که دیگر خبری از ریوالدو و فیلیپه اسکولاری در این تیم نیست. حسین عبدی ادامه می‌دهد: «تیم بنیادکار در سال‌های گذشته خیلی خوب بوده ولی الان تاحدودی تحلیل رفته است. نوع بازی این تیم تا حدودی ذهن مرا مشغول کرده است چرا که سبک بازی آنها با تیم‌های عربی متفاوت است. تیم الاتحاد هم یکی از قدرت‌های آسیاست. در مجموع برای ما بازی کردن با تیم‌های عربی ساده‌تر است.»

برخلاف پرسپولیس، استقلال در گروه B با تیم‌های النصر عربستان، پاختاکور ازبکستان و تیم برنده دیدار پلی آف همگروه است. برنده دیدار پلی‌آف غرب آسیا یکی از تیم‌های الاتحاد سوریه، دمپو هند یا السد قطر خواهد بود. پرویز مظلومی در نخستین اظهارنظر بعد از قرعه کشی لیگ قهرمانان می‌گوید: «قرعه بدی به ما نخورده اما کار آسانی در پیش‌رو نخواهیم داشت.»

النصر تیم با سابقه عربستانی که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری فراوان قدم در راه بزرگی گذاشته است، فصل قبل در لیگ عربستان سوم شد و این فصل نیز فعلا در رده چهارم ایستاده است. والتر زنگا، سرمربی مشهور ایتالیایی 7 ماه پیش سرمربی النصر شد. ‌ سرمربی استقلال توضیح کوتاهی درباره گروه B می‌دهد: «النصر و پاختاکور تیم‌های خوبی هستند و ما کار آسانی در پیش‌رو نخواهیم داشت. البته باید بگویم تمام گروه‌ها تقریبا شبیه یکدیگر هستند.»

وضعیت 2 تیم اصفهانی

ذوب‌آهن که چندی پیش عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، در فصل جدید این رقابت‌ها در گروه D با تیم‌های الشباب عربستان، الریان قطر و الامارات امارات همگروه است. الشباب حریف قدرتمندی برای ذوب‌آهن به حساب می‌آید. البته ذوب‌آهن فصل پیش مقابل تیم‌های عربستانی موفق بود و در این فصل نیز ذوب‌آهن و الشباب شانس‌های اصلی صعود به دور دوم هستند.

سپاهان نیز به‌عنوان قهرمان لیگ نهم برای هفتمین بار در لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت. این تیم در گروه A با تیم‌های الهلال عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات همگروه شد که گروه سختی به‌نظر می‌رسد. الهلال عربستان پرافتخارترین تیم عربستان محسوب می‌شود که 12 قهرمانی لیگ، 2 قهرمانی آسیا، 2 قهرمانی جام در جام آسیا و 2 قهرمانی سوپرجام آسیا از مهم‌ترین افتخارات این تیم است.

الهلال البته در مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته توسط ذوب‌آهن از دور مسابقات کنار رفت. الجزیره امارات که در سال‌های اخیر اوج گرفته است، فقط یک قهرمانی جام اتحادیه و یک قهرمانی جام باشگاه‌های خلیج‌فارس را در کارنامه دارد. همچنین الغرافه قطر قهرمان فصل پیش لیگ قطر، در حال حاضر در لیگ ستارگان قطر در رتبه دوم قرار دارد.

کد خبر 122637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز