دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای پول و اعتبار در یکهزار و هفتاد و چهارمین جلسه خود که روز نهم دی ماه برگزار شد تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوبات یکهزار و هفتادو چهارمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 9/10/1385 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل است.

1ـ تصویب دستورالعمل‌ اجرائی "تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها" در 35 ماده و 8 تبصره که اجرای این دستورالعمل با رعایت وافقتنامه"نحوه صدور پروانه کسب و نظارت بر فعالیت صرافی‌ها موضوع بند «هـ» ماده 55 قانون نظام صنفی" مورخ 17/2/1385 بین وزارت بازرگانی و بانک مرکزی می‌باشد.

2ـ بانک ها می‌توانند در ارتباط با اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک های دولتی تا سقف دویست میلیون ریال، تضمین زنجیره‌ای را هم بعنوان وثیقه از متقاضیان دریافت نمایند.

3ـ تصویب دستورالعمل‌های"طبقه‌بندی دارایی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری" در 7 ماده و 4 تبصره و "نحوه محاسبه ذخیره مطالبات بانکها و موسسات اعتباری" در 3 ماده و 3 تبصره.

4-موافقت با تاریخ اجرای بخشنامه‌های شماره مب/10 و مب/18 مورخ 6/1/1385 صادره بانک مرکزی به کلیه بانک‌های دولتی و غیردولتی و نیز شرکت دولتی پست بانک (درخصوص نرخ سود تسهیلات بانک‌های دولتی و غیردولتی) توسط شعب و واحدهای تابعه بانک‌ها از 20/1/1385.

5-عدم موافقت با تسهیلات مورد درخواست شرکت ایران خودرو.

کد خبر 12284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز