فاصله صدرنشینی مقتدرانه چلسی تا بحران کوتاه بود. آبی‌پوشان لندن که لیگ برتر را با پیروزی‌های پرگل و صدرنشینی شروع کردند، در 6 بازی اخیر تنها 5 امتیاز گرفته و به رده سوم سقوط کرده‌اند.

فوتبال چلسی

چلسی چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان هم ناکام بود و در زمین مارسی نخستین شکست اروپایی‌اش را تجربه کرد.

در این شرایط چلسی 3‌مسابقه سرنوشت‌ساز مقابل مدعیان لیگ برتر در پیش دارد که با بازی امروز در زمین تاتنهام شروع می‌شود.


مالک چلسی به برکنار کردن ناگهانی مربیان شهرت دارد و نتایج ضعیف تیم شایعه اخراج آنچلوتی را بر سر زبان‌ها انداخته ولی سرمربی ایتالیایی مدعی است که آبراموویچ به او برای ادامه کارش اطمینان داده است.

آنچلوتی مدعی است: «پس از بازی با مارسی با رومن صحبت کردم و او کاملا از من حمایت کرد. او مشکلاتی را که داریم کاملا درک می‌کند؛ مصدومیت‌ها، مسابقاتی که خوب بازی کردیم ولی نبردیم و تاثیری که این موضوع روی اعتماد بازیکنان گذاشته است. او همه این مسائل را می‌فهمد. خیلی مهم است که در چنین شرایطی حمایت باشگاه و بازیکنان را داشته باشید. باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم. او (آبراموویچ) این روزها به ما نزدیک‌تر از قبل شده. من نگران شغلم نیستم. همچنین احساس می‌کنم حمایت کامل بازیکنانم را دارم.»

گرفتن 5 امتیاز در 6 بازی بدترین عملکرد چلسی در 10 سال اخیر محسوب می‌شود. اسکولاری تنها 7‌ماه پس از شروع کارش در این تیم به‌دلیل کسب 8 امتیاز در 6 بازی اخراج شد. آبراموویچ با رانیری، مورینیو و آورام گرانت هم رفتار مشابهی داشت و همین سابقه بد زنگ خطر را برای سرمربی ایتالیایی هم به صدا درآورده است. آنچلوتی به خاطر اخراج ری ویلکینز، دستیارش در موقعیت سختی قرار گرفت ولی نباید فراموش کرد که آنچلوتی انتخاب خود مورینیو بوده است. همچنین کارلتو فردی نیست که مثل مورینیو بخواهد با مالک باشگاه سرشاخ بشود. علاوه بر این بازیکنان مثل دوران اسکولاری نسبت به مربی تیم بدبین نیستند و این هم شانس ماندن او را بیشتر می‌کند.

آنچلوتی که تیمش پس از تاتنهام باید با منچستر یونایتد و آرسنال بازی کند، می‌گوید: «سرنوشت ما به نتایج این بازی‌ها بسته است. در پایان این بازی‌ها معلوم می‌شود که مدعی قهرمانی هستیم یا نه. تجربه و شخصیت تیم مهم‌ترین چیزی است که در کوتاه مدت می‌تواند به ما کمک کند.»

از سوی دیگر آنچلوتی امیدوار است که در ماه ژانویه تیم را تقویت کند. فروش چند بازیکن باتجربه در شروع فصل و مصدومیت بازیکنان مهمی مثل لمپارد دست آنچلوتی را بسته است. چلسی در آخرین بازی‌اش در لیگ برتر با خوش‌شانسی مقابل اورتون به تساوی یک بر یک رسید، با وجود این 4‌بازی است که نتوانسته در لیگ به پیروزی برسد. این تساوی چلسی را 30 امتیازی کرد، درحالی‌که تاتنهام با 26 امتیاز یکی از تعقیب‌کنندگان چلسی است.

جان تری،کاپیتان چلسی درباره نزول این تیم می‌گوید: «چند هفته پیش با 7 امتیاز برتر بودیم و 20 گل از سایر تیم‌ها بیشتر داشتیم و حالا عقب افتاده‌ایم. نیاز به چند نتیجه خوب داریم و بازی مقابل تاتنهام، منچستریونایتد و آرسنال بهترین فرصت است.»
تاتنهام پس از اینکه در فصل قبل به رتبه چهارم رسید و برای نخستین‌بار سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد، در این فصل هم سیر صعودی‌اش را ادامه می‌دهد و توانسته از نزول لیورپول به‌خوبی استفاده کند.

این تیم در لیگ برتر تا به حال توانسته آرسنال و لیورپول را شکست بدهد و ردنپ به همین دلیل مدعی است که تیمش را می‌توان در فهرست مدعیان قرار داد. تاتنهام در لیگ قهرمانان هم نتایج بسیار خوبی گرفت و توانست بالاتر از اینتر سرگروه شود. آنها حالا امیدوارند که با پیروزی مقابل چلسی یکی دیگر از قدرت‌های سنتی را مغلوب کنند.

تاتنهام اما در این بازی فان‌درفارت، خرید تاثیرگذارش را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ردنپ در بازی سه‌شنبه مقابل توئنته به آلن هاتن، آرون لنون و لوکا مودریچ استراحت داده بود و امیدوار است آنها در بازی امشب گره‌گشا باشند. در سوی دیگر آنچلوتی روی آنلکا و اشلی‌کول تازه‌نفس حساب می‌کند، درحالی‌که لمپارد همچنان غایب است.

کد خبر 122959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز