همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به احتمال فراوان سرمربی جدید تیم ملی خارجی خواهد بود.

کفاشیان تاج

 به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از جلسه مشترک با دبیرکل فدراسیون فوتبال ژاپن درباره این جلسه گفت: در آستانه انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا روسای فدراسیون‌های مختلف برای انجام مذاکره رفت و آمدهایی دارند که ما هم برای توسعه فوتبال کشورمان از این فرصت استفاده می‌کنیم. امروز دبیرکل فدراسیون فوتبال ژاپن ضمن مذاکره درباره این مسئله از امکانات کمپ تیمهای ملی هم بازدید کرد و گفت که چنین امکاناتی را در کمتر کشوری دیده‌ام.

 وی افزود: ژاپنی‌ها با سیستم حرکت می‌کنند. تاجیما 10-15 سال است که در فدراسیون فوتبال ژاپن حضور دارد. او رفته رفته وارد AFC و فیفا می‌شود و در آینده هم جانشین رییس فدراسیون فعلی فدراسیون فوتبال ژاپن خواهد شد. ما ژاپن را به عنوان قطب فوتبال آسیا می‌شناسیم و به همین خاطر در شرق آسیا از این کشور حمایت می‌کنیم. ضمن آن که به خاطر این که بن همام تنها نامزد ریاست AFC است رقابت در این بخش وجود ندارد و وضعیت سایر پست‌ها هم تا حدود بسیار زیادی مشخص است.

 وی در پاسخ به این سوال که در بخش نایب رئیسی شما اعلام کرده‌اید از اردن حمایت می‌کنید آیا همچنان روی این موضع هستید؟ گفت: در این بخش رقابت بین اردن و کره جنوبی است اما با توجه به سیاست ما و توصیه دولت، اردن را انتخاب می‌کنیم چرا که این کشور به مواضع ایران نزدیک‌تر است و باید بین کره جنوبی و کشورهای مسلمان از کشور مسلمان حمایت کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب اردن این ضمانت اجرایی را بوجود می ‌آورد که این کشور از منافع فوتبال ایران در آسیا دفاع کند؟ گفت: نیازی به ضمانت اجرایی نیست، ضمن این که وقتی ما رای می‌دهیم پس از آن کشورهایی که رای آورده‌اند به دنبال کار خودشان می‌روند. اصولمان این است که در این رقابت از یک کشور مسلمان حمایت کنیم کما اینکه در دوره دیگر هم از بین بن همام و کاندیدای چینی بن همام مسلمان را انتخاب کردیم.

 رئیس فدراسیون فوتبال درباره امضای قرارداد افشین قطبی با باشگاه شیمیزو اس‌پالس هم گفت: قطبی حق دارد درباره آینده‌اش تصمیم گیری کند چرا که برای او مشخص نکرده بودیم که بعد از جام ملتها می‌ماند یا خیر که اتفاقا احتمال کمی وجود داشت که او در تیم ملی بماند.

 کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قطبی پیش از امضای قرارداد این مسئله را با شما در میان گذاشته بود؟ گفت: او اسمی از شیمیزو نبرده بود اما گفته بود پیشنهادهای مختلفی دارد.

 وی درباره این مسئله که فدراسیون عجله‌ای برای انتخاب سرمربی جدید ندارد گفت: ما می‌گوییم عجله‌ای نداریم تا رسانه‌ها بگذارند ما کار خودمان را انجام بدهیم. انتخاب سرمربی بحث حساسی است و همه دوست دارند زودتر سرمربی بعدی تیم ملی مشخص شود. ما از الان به فکر انتخاب سرمربی هستیم تا پس از پایان جام ملتها سرمربی بعدی‌مان را انتخاب کنیم.

 کفاشیان در پاسخ به این سوال که سرمربی بعدی داخلی است یا خارجی گفت: به احتمال بیشتر سرمربی بعدی خارجی است اما روی گزینه‌های ایرانی هم فکر می‌کنیم.

 او درباره شایعاتی که پیرامون مربیگری مارادونا و اریکسون درتیم ملی مطرح شده است گفت: از ابتدا هم بحثی برای حضور مارادونا به عنوان سرمربی تیم ملی نداشتیم و او تنها علاقمند است که از ایران بازدید کند. اریکسون هم شاید یکی از گزینه‌های ما باشد اما ما نه با او و نه با مربی دیگری مذاکره کرده‌ایم. به هر حال مربی بعدی ما باید مربی بزرگی باشد و سعیدلو هم اعلام کرده که محدودیتی برای انتخاب سرمربی بعدی نخواهیم داشت.

 کفاشیان با تاکید بر این که انتخاب سرمربی تیم ملی تنها از کانال رسمی فدراسیون انجام خواهد گرفت، گفت: کمیته بین الملل فدراسیون مسئول این کار است و اگر در این باره به نتیجه برسد اسامی مورد نظر به هیات رییسه خواهند آمد.

 کفاشیان درباره حضور برخی بازیکنان در میهمانی شبانه و اقدامات فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال در مستطیل سبز برای اخلاق اهمیت زیادی قائل است اما اینکه ما بخواهیم در زندگی خصوصی‌شان کنجکاو شویم و موشکافی کنیم کار درستی نیست و کسانی که آبروی افراد را می‌برند گناه زیادتری نسبت به افراد گناهکار مرتکب می‌شوند.

 وی در پاسخ به این مورد که دادستان تهران از فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی خواسته که با چنین مسایلی برخورد کند، گفت: کمیته انضباطی و کمیته استیناف همچون گذشته به این مسئله رسیدگی کرده‌ و در صورت لزوم باز هم تصمیم گیری می‌کنند.

 وی درباره شایعه مذاکره با رسول کربکندی برای حضور در تیم ملی جوانان گفت: من این مسئله را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم!

 او درباره ناراحتی علی دوستی از بازگشتش به تیم نوجوانان هم گفت: این خبر صحت ندارد و او علاقمند است که در تیم نوجوانان به همکاری اش با فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

کد خبر 123028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز