ولینگتون: یک راننده خلافکار هیچگاه فکر نمی‌کرد که یک مامور پلیس در 2 کشور مختلف او را به خاطر سرعت غیر‌مجاز جریمه کند!

ticketed

قضیه از این قرار است که خودروی آقای اندی‌فیتون 2 سال پیش به‌خاطر داشتن سرعت غیر‌مجاز در یکی از بزرگراه‌های انگلیس از سوی یک مامور پلیس این کشورمتوقف و او جریمه سنگینی شد.

این مرد که اکنون برای زندگی به نیوزیلند مهاجرت کرده است، بار دیگر به‌خاطر سرعت غیر‌مجاز در این کشور از سوی نیروهای پلیس مجبور به توقف در کنار بزرگراه شد. وقتی مامور پلیس در حال صدور برگ جریمه بود این راننده متوجه شد که او همان ماموری است که در انگلیس او را جریمه کرده و پس از طی 19‌هزار کیلومتر اکنون در حال همکاری با پلیس نیوزیلند است.

چادرنشینی چاوز

کـاراکـاس: هـوگـو چاوز، رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرده است که به‌طور موقت در یک چادر زندگی می‌کند تا بی‌خانمان‌های سیل این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری اقامت کنند. برای اقامت آقای چاوز چادر اهدایی معمر قذافی، رهبر لیبی به‌دولت ونزوئلا در باغ ساختمان ریاست‌جمهوری نصب شده است.

در حال حاضر،25‌خانواده که در جریان سیل اخیر در ونزوئلا، بی‌خانمان شده‌اند در کاخ ریاست‌جمهوری زندگی می‌کنند. در این سیل بیش از 100هزار نفر از مردم از محل زندگی‌شان آواره شدند و چاوز تصمیم خود به اقامت در چادر را در هنگام بازدید از سیل‌زدگان اعلام کرد. وی دستور داده است که حتی در دفتر کار او در کاخ ریاست جمهوری چند تخت برای بی خانمان‌ها مستقر شود.

تلفن همراه برای ثبت تخلف

دالاس: پلیس آمریکا بخش ویژه‌ای را برای رسیدگی به اطلاعات ارسال شده توسط تلفن‌های‌همراه مردم راه‌اندازی کرده است. در این طرح افرادی که داوطلب همکاری با نیروهای پلیس برای گزارش تخلفات در محله خود هستند با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه، اطلاعات و مشاهدات خود را به مرکز پلیس ارسال می‌کنند.

این نرم‌افزار علاوه بر امکان ارسال پیامک، فیلم و تصاویر گرفته شده توسط شهروندان، آنها را به بانک اطلاعاتی نیروهای پلیس منتقل می‌کند. نیروهای پلیس پس از بررسی این اطلاعات اقدامات لازم را انجام می‌دهند. استفاده از این نرم‌افزار رایگان است و مقام‌های پلیس اعلام کرده‌اند که اطلاعات شهروندان همواره محرمانه خواهد ماند. گفته می‌شود پلیس در تلاش است ترس مردم از انتقام خلافکاران را در این رابطه برطرف کند.

نجات معجزه‌آسا از تصادف با قطار

برن: یک مرد سوئیسی به‌طور معجزه‌آسایی از خطر مرگ جان سالم به در برد. قضیه از این قرار است که آقای جرالد‌باچر با خودروی خود به‌یک ایستگاه قطار رفته بوده که به‌خاطر خواب‌آلودگی به‌سمت ریل راه‌آهن حرکت می کند. در حالی که قطاری در یکی از خط‌ها در حال نزدیک‌شدن به ایستگاه بوده خودروی آقای باچر با خوش اقبالی او روی ریل گیر می‌کند و این راننده بی‌دقت زنده می‌ماند.

این حادثه باعث شد که برای 5‌ساعت مسافران در این ایستگاه معطل شوند تا با خارج‌شدن این خودرو از مسیر قطار، اوضاع به حالت عادی بازگردد. پلیس سوئیس اعلام کرده که پرونده این مرد در حال بررسی است و به احتمال زیاد به خاطر تخلفات گذشته، وی دیگر اجازه رانندگی پیدا نخواهد کرد.

کد خبر 123068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز