همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: عصاره آنچه که در عاشورا اتفاق افتاد تعلیم و تربیت بود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم تودیع معاونت پرورشی و تربیت بدنی و معارفه رییس امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این وزارتخانه افزود: عاشورا یک حادثه نیست، یک واقعیت و یک دوره از زندگی است که زندگی در گذشته و آینده را در برمی‌گیرد و عصاره آنچه که در عاشورا اتفاق افتاد تعلیم و تربیت بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در روز عاشورا در اوج قله معلمی بود و رسالت معلمی خود را به انجام رساند همانگونه که زینب (س) در مجلس شام رسالت معلمی خود را انجام داد.

حاجی بابایی گفت: امام روح هستی است و تمام سلول های هستی از این روح باید تبعیت کند و عاشورا اوج پذیرش اراده خداوند توسط امام حسین (ع) است.

وی خطاب به حاضرین و در وصف ملت ایران گفت: برای این ملت عاشورایی جان هم بدهیم ارزش دارد و کم هم است و اگر کسی کاری از این ملت را زمین بگذارد به عاشورا و کربلا ظلم کرده است.

حاجی بابایی در خصوص وظایف و نقش امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش در دنیا، گفت: امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این نیست که چند تا معلم بفرستیم آنجا درس بدهند. ما امروز داعیه ورود به مدیریت جهان را داریم و قطعا هم حضور داریم و مواضع ایران در معادلات جهان مهم است و امروز در قلب خاورمیانه ایران حرف اول را می‌زند.

وی گفت: با این اوصاف توقع این است متناسب با خواسته‌های مقام معظم رهبری تحولی در حوزه مدارس خارج از کشور صورت بگیرد. باید کارهای بزرگ در قد و قواره نظام جمهوری اسلامی انجام گیرد.

حاجی بابایی در ادامه گفت: هدف ما در آموزش و پرورش مشخص شدن شأن و جایگاه معلم است.  مدیران باید به مدارس رفته وصحبت معلمان را شنیده و با شناسایی مشکلات برای رفع آنها تدبیر کنید.

وی گفت: ستاد وزارت آموزش و پرورش باید قدرتمند و قوی شود تا بتواند خون سالم به اعضاء خود پمپاژ کند.  اتفاقات بزرگی در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی اتفاق افتاده ولی کافی نیست باید انقلاب و تحول عظیمی در این معاونت مانند ایجاد ده هزار مدرسه قرآنی صورت گیرد . انتظار این است آموزش و پرورش قرآنی و عاشورایی داشته باشیم.

در این مراسم علی اصغر یزدانی معاونت سابق پرورشی و تربیت بدنی به سمت قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور معرفی و از خدمات سیدجمال صبح خیز سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و قاسمی مدیرکل سابق مدارس خارج از کشور تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 123587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز