دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: تحقیقات پلیس برای دستگیری جاعل حرفه‌ای و سابقه‌داری که با تهیه اسناد جعلی اقدام به دریافت تسهیلات بانکی می‌کرد، ادامه دارد.

متهم

سوم خردادماه امسال، نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران رفت و مدعی شد فرد یا افرادی با استفاده از مدارک جعلی اقدام به دریافت تسهیلات بانکی کرده و متواری شده‌اند. با این شکایت، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنها در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که جاعل یا جاعلان با استفاده از اسناد ملکی جعلی اقدام به دریافت میلیون‌ها تومان وام از یکی از شعب بانک کرده و پس از دریافت وام‌ها، بدون بازپرداخت آنها، متواری شده‌اند.

ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند متهمان برای اینکه شناسایی نشوند مشخصات افراد عادی را در اسناد ملکی جعلی وارد کرده و سپس با ارائه این اسناد به بانک، اقدام به دریافت وام‌های میلیونی کرده بودند و این یعنی اینکه پلیس با یک باند حرفه‌ای روبه‌رو بود که احتمالا از مجرمانی سابقه‌دار تشکیل شده بود.

در ادامه تحقیقات، ماموران به ردگیری وام‌های پرداختی از سوی بانک مورد نظر پرداختند و متوجه شدند یکی از این وام‌ها در قالب یک چک 100میلیون تومانی به متهمان پرداخت شده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که چک مورد نظر توسط فردی به نام یاسر در یکی از بانک‌های خصوصی نقد شده و به این ترتیب یاسر دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

این مرد مدعی شد که از ماجرای کلاهبرداری خبر نداشته و این چک را از فردی به‌نام حمیدرضا دریافت کرده است.
کارآگاهان اداره سیزدهم با بررسی مشخصات حمیدرضا متوجه شدند که وی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این هم به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده اما مدتی بعد توانسته با سپردن وثیقه آزاد شود و فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر بگیرد.

با شناسایی هویت متهم تحت تعقیب، کارآگاهان مخفیگاه او را در جنوب تهران شناسایی کردند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که وی بعد از دریافت وام میلیونی از این محل نقل مکان کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده است.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به متواری بودن و احتمال ارتکاب جرایم دیگر از سوی وی، بازپرس پرونده با چاپ عکس بدون پوشش چهره او در روزنامه‌ها موافقت کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055434 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 123643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز