گروه حوادث: جوانی که به انگیزه سرقت، زن جوانی را به قتل رسانده و فرزند خردسالش را مجروح کرده بود با صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس پرونده، مجرم شناخته شد.

دادگاه متهم

30 شهریور امسال، ماموران پلیس تهران در جریان جنایتی خونین در آپارتمانی در شهرک راه‌آهن قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.ماموران به محض ورود به آپارتمان، با جسد غرق خون زن جوانی روبه‌‌رو شدند و کمی آنطرف‌تر دختر 4 ساله او را دیدند که بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح شده بود.

با انتقال دختربچه مجروح به بیمارستان، تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک شروع شد و ماموران به تحقیق از زن میانسالی پرداختند که در همسایگی مقتول زندگی می‌کرد. این زن به ماموران گفت: دقایقی پیش از بیرون به خانه برگشتم که در همین هنگام چشمم به مرد جوانی افتاد که سراسیمه از آپارتمان همسایه خارج شد. مرد جوان وقتی مرا روبه‌روی خودش دید، با مشت ضربه‌ای به‌صورتم زد و پا به فرار گذاشت.

من که حسابی شوکه شده بودم، بعد از رفتن او وارد آپارتمان همسایه شدم و در آنجا جسد این زن و پیکر نیمه‌‌جان دخترش را دیدم که به‌نظر می‌رسید قربانی جوان ناشناس شده‌اند. درحالی‌که از بیمارستان خبر می‌رسید خطر مرگ از بیخ‌گوش دختربچه 4 ساله رد شده و او تحت درمان قرار گرفته است، تحقیقات برای دستگیری جوان ناشناس آغاز شد و این بار همسر مقتول تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد به ماموران گفت: مدتی بود که آپارتمان را برای اجاره به بنگاه سپرده بودم و ساعتی قبل همسرم تماس گرفت و گفت که شاگرد بنگاه آمده و قرار است تا چند دقیقه دیگر چند نفر برای دیدن خانه بیایند. در حال صحبت کردن بودیم که تلفن قطع شد و بعد هرچه تماس گرفتم همسرم جواب نداد؛ برای همین با عجله به خانه برگشتم و دیدم که فرد ناشناسی همسرم را به قتل رسانده و دخترم را مجروح کرده است.

با توجه به اظهارات صاحبخانه، این فرضیه که جوان ناشناسی که از خانه قربانی خارج شده بود همان شاگرد بنگاه املاک باشد، مد نظر قرار گرفت و دستور بازداشت این مرد صادر شد. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد متهم بعد از وقوع جنایت به محل کارش برنگشته و ناپدید شده است، ماموران توانستند با ردیابی‌ها و انجام کارهای اطلاعاتی، او را شناسایی و دستگیر کنند.

متهم بعد از دستگیری به اداره آگاهی انتقال یافت اما در بازجویی‌ها منکر هرگونه جنایتی شد و گفت که بی‌گناه است. چند روز بعد وقتی دختربچه 4 ساله بعد از مداوای اولیه در مواجهه حضوری با جوان جنایتکار توانست قاتل مادرش را شناسایی کند، این متهم لب به اقرار گشود و به قتل زن جوان و مجروح کردن دخترش اعتراف کرد.

او گفت: چون تصور می‌کردم زن جوان و همسرش پول زیادی در خانه دارند، به بهانه آوردن چند نفر برای دیدن خانه به آپارتمان آنها رفتم. مقتول بعد از شنیدن حرف‌هایم، وارد اتاق شد تا با همسرش تماس بگیرد که در همین هنگام او را غافلگیر کردم و با چند ضربه چاقو وی را به قتل رساندم. سپس از داخل خانه 500 هزار تومان پول نقد دزدیدم و برای اینکه شاهدی به جا نگذارم با چاقو، ضربه‌ای به دختربچه 4 ساله زدم و از خانه فرار کردم.

درحالی‌که متهم مدعی بود به خاطر خرید هدیه برای دختر مورد علاقه‌اش دست به این سرقت مرگبار زده است، با دستور قضایی راهی بازداشتگاه پلیس شد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه یافت. شهریاری، بازپرس ویژه قتل تهران با اعلام اینکه بعد از انجام تحقیقات تکمیلی، برای متهم به اتهام مباشرت در قتل عمدی زن جوان، شروع به قتل دختربچه 4 ساله، ایراد جرح عمدی با چاقو و سرقت مقرون به آزار، قرار مجرمیت صادر شده است، افزود: پرونده برای صدور کیفرخواست در اختیار دادیار اظهارنظر قرار گرفته و امیدواریم بعد از صدور کیفرخواست به‌صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 124107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز