یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

لندن: در حالی که بارش برف، مسئولان بسیاری از کشورهای اروپایی را با دردسر روبه‌رو کرده است گروهی از مردم از این فرصت برای شنا در آب سرد استفاده کرده‌اند.

swim

 در انگلیس به همین خاطر گروهی از مردم با شکستن یخ سطح دریاچه‌ هایدپارک مسابقه سالانه شنا در سرما را برگزار کردند. این رقابت سنتی از سال 1981 هر سال در چنین روزهایی برگزار می‌شود اما شناگران حرفه‌ای در سرما می‌گویند امسال سردترین دما را تجربه کرده‌‌اند.

در شهر برلین هم وضعیت مشابهی وجود داشت و حتی گروهی از افراد مسن نتوانستند از خیر شنا در سرما بگذرند. همچنین در شهر بارسلونای اسپانیا نزدیک به 480 شناگر مسابقه سنتی شنا را در دریا برگزار کردند. شدت سرما در این شهر به اندازه شهرهای لندن و برلین نبود و حتی یک پیرمرد 80 ساله هم در مسابقه شرکت کرد.

جشنواره جنگ بالشی در چین

پکن: هزاران نفر از مردم چین به مناسبت سال نوی میلادی در یک‌جشنواره ویژه شرکت کردند و یکدیگر را با بالش کتک زدند. در این جشنواره شرکت‌کنندگانی که هر کدام بالش خود را به همراه داشتند، به کتک‌زدن یکدیگر پرداختند. هرچند گاهی این کتک‌کاری حسابی شدید می‌شد اما کسی در این مراسم آسیب ندید و فقط پرهای داخل تعداد زیادی بالش در هوا پراکنده شد. برگزارکنندگان این جشنواره اعتقاد دارند که جنگ بالشی باعث فراموش‌کردن مشکلات روزمره زندگی و کاهش دعواهای واقعی بین مردم می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مراسم که برای کتک‌خوردن پول هم پرداخت کرده بودند می‌گویند این مسئله باعث می‌شود بتوانند خشم خود را نسبت به گذشته راحت‌تر کنترل کنند.

41 سال سنگینی گوش به خاطر مروارید

جورجیا: یک مرد آمریکایی بعد از 41 سال متوجه شد که یک‌مروارید دلیل اصلی سنگینی یکی از گوش‌هایش بوده است. کالوین رایت 46 ساله تاکنون به خاطر سنگینی گوش خود با صدای بلند حرف می‌زد اما هفته پیش پس از مراجعه به بیمارستان، پزشکان وی را متوجه وجود یک مروارید مصنوعی در گوش‌اش کردند. این مرد می‌گوید در زمانی که 5سالش بوده است تعدادی از مرواریدهای گردنبند مادرش را وارد گوش‌اش کرده اما در همان زمان پزشکان 2مروارید را خارج کرده‌اند.

به‌گفته پزشکان، به‌نظر می‌رسد آقای رایت در زمان شیطنت‌های دوران کودکی 3مروارید را داخل گوش خود کرده که یکی از آنها تاکنون مخفی مانده است. این مرد 46ساله اکنون می‌تواند به صورت عادی صدای دیگران را بشنود.

رمزگشایی پیام بعد از 147 سال

نیویورک: مسئولان موزه‌ای در آمریکا یک‌پیام به رمز نوشته‌شده در زمان جنگ داخلی این کشور را بعد از 147سال، رمزگشایی کردند. این نامه که در 4 جولای سال 1863 نوشته شده است در یک بطری پیدا شد و مسئولان موزه با استفاده از کمک تعدادی از ماموران اطلاعاتی توانسته‌اند رمز آن را کشف کنند.

مسئولان این موزه می‌گویند مدت‌ها کنجکاو بوده‌اند تا از متن این پیام سر دربیاورند.هرچند متن نامه فقط اعلام کمبود نیرو از سوی یک‌فرمانده به مقام‌های ارتش بوده است اما آنها از کارشان راضی هستند. جنگ داخلی آمریکا سال 1861 بین ایالت‌های شمالی به رهبری آبراهام لینکلن و 11 ایالت جنوبی به فرمانروایی جفرسون دیویس رخ داد و طی 4سال باعث کشته‌شدن صدها نفر شد.

کد خبر 124115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز