همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: قبض‌های آب در مجتمع‌های مسکونی دارای یک کنتور آب قرار نیست به صورت تفکیکی و به تعداد واحدهای هر ساختمان صادر شود.

 محمدرضا عطارزاده در حاشیه بازدید از سد ماملو و طرح آبرسانی به جنوب شهر تهران در پاسخ به این سوال ایسنا که پرسید "آیا قرار است از این پس به تعداد واحدهای هر ساختمان قبض آب صادر شود؟" اظهار کرد: خیر. قرار نیست چنین کاری انجام شود؛ بلکه تصمیم گرفته‌ایم برای جلوگیری از رشد قیمت آب در قبوض جدید، قیمت آب مصرفی را بر تعداد واحدهای هر ساختمان تقسیم کرده و مجموع آن را در یک قبض جدید بگنجانیم.

 وی درباره دلیل انجام این کار گفت: در فرمول‌ جدید آب با توجه به این‌که تعرفه‌ آب‌بها بر اساس پلکان مصرفی تعیین شده و به عبارت دیگر قیمت نهایی آب به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود، لذا آب‌های مصرفی ساختمان‌های چندین واحدی و همین‌طور مجتمع‌ها را به تعداد واحدهای‌شان تقسیم می‌کنیم تا شامل محاسبه تصاعدی نشوند و در نهایت قیمت‌های جدید واحدها را با هم جمع کرده و قیمت جدید را در یک قبض آب برای هر ساختمان صادر می‌کنیم.

 او ادامه داد: این کار برای ساختمان‌های دارای یک کنتور مشترک آب انجام می‌شود و ساکنان ساختمان می‌توانند بر اساس نظر جمعی خویش اقدام به تقسیم آب‌بها در آن ساختمان کرده و نسبت به پرداخت قبض اقدام کنند.

نخستین قبض با قیمت‌های جدید 15 دی در اختیار مردم قرار می گیرد که در این قبض 13 روز با قیمت‌های قبلی و 17 روز با قیمت‌های جدید محاسبه شده است.

کد خبر 124713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز