همشهری آنلاین: وزیربازرگانی گفت: هدف نهایی قانون هدفمندی یارانه‌ها را اصلاح روش های اقتصادی دانست و گفت: اجرای این قانون باید چربی‌های اضافی اقتصادی را بسوزاند.

وزارت بازرگانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در چهارمین جشنواره پژوهشی وزارت بازرگانی افزود: هدف نهایی این قانون، اصلاح روش‌های اقتصادی و افزایش بهره وری و پویایی در نظام اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: اگر فشاری در این مرحله وارد می‌شود ؛ بدترین کار این است که دوباره یارانه‌های دیگری را اختصاص دهیم چون به معنی بازگرداندن چربی‌های اضافی و حذف پویایی اقتصادی خواهد بود.

غضنفری گفت: نباید برای آب کردن این چربی ها، روش‌های غلطی را اعمال کنیم و به سیستم اقتصادی کشور صدمه بزند و پژوهش و تحقیق بهترین روش برای پیشبرد اهداف اجرایی این قانون است.

وی افزود: در حالی که کیفیت تولید کالاها افزایش پیدا می‌کند باید قیمت‌ها به تدریج کاهش یابد.

وزیر بازرگانی با بیان اینکه شدت التهاب یا مشکلات به بزرگی اجرای این قانون نیست، گفت: مسئولان، بسیاری از مزیت‌های حاکم بر پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی را به درستی می‌دانند و با تشخیص درست اجرا می‌کنند.

غضنفری افزود: در بخش مردمی‌، یارانه های نقدی پیش بینی شد و در بخش تولید هم بسته‌های حمایتی اجرا می‌شود.

وی گفت: با نوعی سیاستگذاری خوب مواجه هستیم که با شناخت پدیده‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی به پیشبرد اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌کند.

این جشنواره یکروزه امروز برگزار شده است.

کد خبر 124805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز