گروه حوادث: خودروی تصادفی، پلیس را به باند مخوفی رساند که دست به ده‌ها فقره سرقت مسلحانه و دستبرد به منازل در استان‌های مختلف کشور زده بودند.

متهمان

یکی از اعضای باند، تبهکار خطرناکی است که بعد از جنایت در زندان، پا به فرار گذاشت و مدتی بعد در یک درگیری خیابانی، جوان دیگری را به قتل رساند. چند ماه پیش وقتی ماموران پلیس استان تهران در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در شهریار قرار گرفتند، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد د که زدان ناشناس، شبانه وارد خانه‌ مرد ثروتمندی در این شهر شده و بعد از ربودن بیش از 40میلیون تومان پول، طلا و تابلوفرش، پا به فرار گذاشته بودند.

خرید خودرو با پول دزدی

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، اطلاعاتی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد دزدان با مقداری از لوازم مسروقه اقدام به خرید یک خودروی زانتیا کرده‌اند و همین اطلاعات سرنخی شد برای افشای راز فعالیت‌های مجرمانه آنها. ماموران که مشخصات کامل خودروی زانتیا را در اختیار داشتند، این مشخصات را به پاسگاه‌های انتظامی سراسر کشور مخابره کرده و دستور توقیف خودرو صادر شد.

چند روز بعد، ماموران پاسگاهی در استان کرمانشاه، با مشاهده زانتیای مورد نظر که 4 سرنشین داشت، به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند اما زمانی که قصد بازرسی داخل آن را داشتند، ناگهان راننده پایش را روی پدال گاز گذاشت و بعد از مجروح کردن یکی از ماموران، با سرعت شروع به حرکت کرد.

تصادف بعد از فرار

سارقان گرچه توانستند از دست ماموران پاسگاه ایست و بازرسی بگریزند، اما همان شب در شهرستان صحنه، با یک خودروی پراید تصادف کردند و زانتیای آنها به پارکینگ منتقل شد. وقتی خبر تصادف خودروی زانتیا به ماموران رسید، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمانشاه وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری تبهکاران فراری شروع شد.

ماموران می‌دانستند که سرنشینان زانتیا قبل از تصادف، در جریان فرار از دست ماموران پاسگاه ایست و بازرسی باعث مجروح شدن یکی از ماموران شده بودند. از طرفی گزارش سرقت میلیونی از خانه‌ مرد ثروتمند در شهریار هم به دستشان رسیده بود و به همین دلیل احتمال می‌دادند که سرنشینان زانتیا مجرمانی باشند که علاوه بر سرقت و مجروح کردن پلیس، جرایم دیگری هم رقم زده‌اند. تیم تحقیق که حدس می‌زد متهمان برای تحویل گرفتن خودروی خود از پارکینگ به آنجا مراجعه کنند، این محل را زیر نظر گرفت تا اینکه چند روز بعد آنها متوجه شدند مرد جوانی به پارکینگ مراجعه کرده و با استفاده از مدارک جعلی و با معرفی خود به‌عنوان مالک زانتیای تصادفی، قصد تحویل گرفتن آن را دارد.

این مرد که فرزاد نام داشت، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت میلیونی از خانه‌ای در شهریار و همچنین مجروح کردن مامور پلیس اعتراف کرد. او گفت که سرقت را با همدستی 3‌نفر از دوستانش مرتکب شده و آنها علاوه بر این سرقت، ده‌ها فقره سرقت دیگر هم مرتکب شده‌اند.

قاتل فراری

با اعترافات فرزاد، جست‌وجو برای دستگیری همدستانش شروع شد. ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند یکی از اعضای این باند مردی به نام رضا است که یک تبهکار خطرناک به شمار می‌رود. بررسی‌ سوابق مجرمانه رضا نشان می‌داد که او در سال 86 وقتی به جرم سرقت دستگیر شده و به زندان افتاده، در جریان یک درگیری در داخل زندان، یکی از همبندی‌های خود را به قتل رسانده است. او مدتی بعد از این جنایت، به خاطر سرقتی که قبل از دستگیری در همدان مرتکب شده بود، به زندان این شهر منتقل شد تا در آنجا به اتهام جدیدش رسیدگی شود اما توانست از زندان بگریزد و فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر بگیرد.

رضا بعد از فرار از زندان، سرقت‌هایش را آغاز کرد و مدتی بعد همراه برادرش در یک درگیری خیابانی در کرمانشاه، مرد جوانی را با ضربات چاقو به قتل رساند. او بعد از این جنایت نیز پا به فرار گذاشت اما برادرش به جرم قتل دستگیر و راهی زندان شد. برادر رضا بعد از گذشت چند ماه از جنایت، در داخل زندان دست به‌خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد و این درحالی بود که رضا بعد از فرار همچنان به فعالیت‌های مجرمانه‌اش ادامه می‌داد.

مامور رزمی کار

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر باندی حرفه‌ای می‌دید بررسی‌های گسترده‌ برای دستگیری رضا و دیگر اعضای باند را ادامه داد. با سرنخ‌هایی که از سارق دستگیرشده به دست آمده بود، ماموران موفق شدند 3 عضو دیگر باند را نیز شناسایی کنند.

چند روز پیش، وقتی این 3متهم، خودرویی را برای تعمیر به تعمیرگاه برده بودند، ماموران آنجا را محاصره کرده و از متهمان خواستند خود را تسلیم کنند. در همین هنگام رضا و همدستانش در حالی که چاقو در دست داشتند به طرف ماموران هجوم بردند اما یکی از کارآگاهان که عنوان قهرمانی در ورزش‌های رزمی نیروهای مسلح را نیز دارد، بدون استفاده از سلاح توانست هر 3نفر آنها را خلع سلاح و بازداشت کند.

سرقت از طلافروشی

سرهنگ امیدی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از دستگیری 3 عضو دیگر باند، آنها به بیش از 50 فقره سرقت از منازل در استان تهران، کرمانشاه و کردستان اعتراف کردند و همچنین پرده از سرقت از یک طلافروشی در شهرستان صحنه نیز برداشتند. وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای این باند از سال‌ها قبل تحت تعقیب پلیس شهرهای مختلف قرار داشتند، افزود: حتی برای برخی از متهمان، از سوی دادگاه حبس‌های غیابی نیز صادر شده بود که با دستگیری آنها، به تمامی جرایم این باند رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 125141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز