گروه شهری: بیستمین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در تبریز برگزار شد.

artichecture

 در آیین افتتاح این نشست دوروزه، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در پشتیبانی از گسترش مترو، مجلس هشتم 2میلیارد دلار در بودجه امسال به این امر اختصاص داد که البته از تخصیص نیافتن این بودجه به شهرداری‌ها گلایه‌مندیم که پیگیر این امر هستیم و رئیس مجلس هم بشخصه پیگیر است.

در ادامه برنامه مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای ایجاد شهر اسلامی - ایرانی سناریونویسی کنیم و این را روشن کنیم که شهر اسلامی- ایرانی چه تفاوتی با دیگر شهرها دارد.
وی از روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراها خواست تا مقوله تهاجم نرم را در دستور برنامه‌های خود در کمیسیون‌های فرهنگی قرار دهند و افزود: ما بایستی عوارض، پیامدها و نشانه‌های تهاجم نرم را در حوزه‌های مشخصی چون فرهنگ عمومی و فرهنگ اجتماعی رصد کنیم. طلایی گفت: یکی از مشکلات ما در شهرها این است که متأسفانه اخلاق مداری در جامعه افول کرده است.

رئیس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ضمن اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: پشتیبانی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها وظیفه‌ای ملی است و ما وظیفه داریم با پایین نگه داشتن نرخ حمل‌ونقل عمومی به کمک دولت برویم.

علیرضا نوین، شهردار کلانشهر تبریز نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور فعال اعضای این کمیسیون در تبریز گفت: متأسفانه در برنامه پنجم توسعه کشور جمله «دولت مجاز است» به حدی تکرار شده است که با این حساب باید فاتحه مدیریت واحد شهری را خواند. شهردار تبریز خطاب به میهمانان اجلاس گفت: مفتخریم در شهری از شما میزبانی می‌کنیم که شهر بدون متکدی لقب گرفته و این امر با همت نزدیک به 30 جمعیت خیریه در تبریز محقق شده است.

20 تا 30 درصد بودجه کلانشهرها به حوزه فرهنگی اختصاص یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: متأسفانه بودجه‌ای که در شهرداری‌های کشور برای برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته می‌شود بسیار ناچیز است و یکی از اهداف و برنامه‌ریزی‌های ما در مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها تصویب طرح اختصاص 20 تا 30 درصد بودجه شهرداری به مسائل فرهنگی است. مرتضی طلایی نتایج اجلاس گذشته را بسیار مفید ارزیابی و اظهار کرد: در 19 اجلاس گذشته 30 طرح مصوب شده که طبق ارزیابی‌های انجام شده، به‌طور میانگین 50 درصد آنها اجرایی شده است و ما عملا تاثیر این اقدام فرهنگی را در شهرها می‌بینیم.

کد خبر 125155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز