چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

اتوبوس تیم ملی که پرچم ایران روی آن نقاشی شده، به جست‌وجو برای پیداکردن زمین تمرین شماره2 ورزشگاه الغرافه پایان داد.

تیم ملی فوتبال

پشت فنس‌هایی که با پارچه پوشیده شده، بازیکنان تیم ملی در سکوت مشغول تمرین بودند. ورودی کوچک کنار زمین، روبه‌روی دروازه‌ای بود که در آن بازیکنان ذخیره تاکتیک‌های مختلف حمله را تمرین می‌کردند. بازیکنان اصلی هم در سمت مخالف تنیس فوتبال بازی می‌کردند تا خستگی بازی شب قبل از تن‌شان خارج شود.

با ورود گروه خبرنگاران، نخستین کسی که به استقبال آنها آمد، علی کفاشیان بود. رئیس فدراسیون همزمان با تمرین بازیکنان، دور زمین دویده بود و لباس‌هایش خیس عرق بود. او مثل همیشه لبخند می‌زد. این بار اما اضطراب صورتش، جایش را به آرامش بی‌سابقه‌ای داده بود.

انگار همه تردیدها و نگرانی‌هایی که قبل از بازی مقابل عراق تیم ملی را احاطه کرده بود، در این صبح آفتابی دوحه کاملا ناپدید شده بود. کفاشیان گفت:« قبل از بازی با عراق یکسری مشکلات وجود داشت‌ و اظهارنظرهایی صورت می‌گرفت که ما را نگران کرده بود. پیش از این بازی لحظات سختی راپشت سر گذاشتیم.

استرس سنگینی وجود داشت و با این برد همه آرام شدیم، به‌ویژه اینکه توانستیم در نخستین بازی تیمی را شکست دهیم که جزو قدرت‌های برتر فوتبال آسیا و مدافع عنوان قهرمانی است.» تردیدی نیست که ارزش این برد برای تیم ملی، قطبی که تحت فشار بود و فدراسیون که به‌دلیل ناکامی در انتخابات AFC روزهای سختی را پشت سر گذاشت، خیلی بیشتر از 3امتیاز بود. هرچند کفاشیان در ادامه حرف‌هایش گفت که تیم ملی 2 بازی سخت دیگر هم دارد ولی مشخص است که با این برد بخش زیادی از مسیر صعود طی شده، چرا که 2تساوی در 2بازی باقی مانده هم برای رسیدن به یک چهارم نهایی کافی خواهد بود.

غیبت حسینی

تنها غایب تمرین ریکاوری روز گذشته، سید جلال حسینی بود که به‌دلیل سرماخوردگی در هتل مانده بود. شهاب گردان هم از سرما خوردگی در امان نمانده بود و پس از دقایقی که به همراه میرزاپور و سایر بازیکنان ذخیره تمرین می‌کرد، به کنار زمین رفت و روی نیمکت نشست.

شجاعی هم که بعد از بازی فشارش افتاده بود و هنوز کسالت داشت، با گرمکن در کنار زمین نشسته بود. آندو، تنها بازیکن اصلی تیم بود که تنیس فوتبال بازی نمی‌کرد و به‌دلیل مصدومیت ساق پایش به تجویز پزشک تیم دور زمین راه می‌رفت. تمرین یک ساعته تیم در نهایت کمی طولانی‌تر شد و بعد از آن بود که قطبی و بازیکنان برای دقایقی به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

بیشتر سؤالات درباره بازی شنبه با کره‌شمالی بود؛ حریفی که هرچند مثل جام جهانی آماده نیست ولی می‌تواند مثل همیشه دردسرساز شود. بازیکنان تیم ملی در مورد این حریف نظرات متفاوتی داشتند. برخی این بازی را سخت‌تر از بازی عراق می‌دانستند و بعضی دیگر عقیده داشتند که با توجه به شرایط جدول، بردن این تیم سخت نخواهد بود. شکست کره‌شمالی، به معنی تضمین صعود و تمدید این فضای آرام خواهد بود؛ فضایی که فوتبال ایران در ماه‌های اخیر به ندرت تجربه کرده است.

کفاشیان: اگر قهرمان شویم، قطبی را نگه می‌داریم

تیمی که بخواهد قهرمان آسیا شود، باید 6 بازی انجام دهد و تیم ملی تنها یک بار بازی کرده است. با وجود این دیروز یکی از خبرنگاران تحت‌تأثیر هیجان برد مقابل عراق، از کفاشیان درباره وضعیت قطبی درصورت قهرمانی ایران پرسید. رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ داد درصورت قهرمانی تیم ملی، قطبی را راضی می‌کند که قراردادش با شیمیزو را لغو کند و در پستش بماند.

قطبی اما در واکنش به این ماجرا گفت که فعلا همه باید روی موفقیت تیم ملی تمرکز کنند و اشخاص مهم نیستند. اینکه تیم ملی قهرمان شود و قطبی در آخرین لحظه تغییر عقیده بدهد و بماند، بیشتر شبیه سناریوی فیلم‌هاست. شاید هم این فیلم اکران شود، البته نه زودتر از نهم بهمن؛ روز فینال جام ملت‌های آسیا.

کد خبر 125699

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز