گروه حوادث: در ادامه بازجویی از 11 عضو باند سرقت از طلافروشی‌های اصفهان، راز حمله مسلحانه آنها به کامیون حمل دارو فاش شد.

اجناس کشف شده

نیمه شب 21دی‌ماه امسال، تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی استان اصفهان که در جریان 2ماه تحقیقات تخصصی اعضای باند مخوف سرقت از طلافروشی‌های اصفهان را شناسایی کرده بودند، در عملیاتی همزمان به 11مخفیگاه این باند در شهرهای شیراز، ایلام، شاهین‌شهر، دهدشت و اصفهان یورش بردند و تمامی 11عضو باند را دستگیر کردند. اعضای این باند متهمند که در جریان دستبردهای سریالی خود، بیش‌از 50کیلو طلا از 6طلافروشی در اصفهان و شهرهای اطراف آن را به سرقت برده و تمامی طلاهای مسروقه را به 5 زرگری در شهرستان دهدشت فروخته اند.

با انتقال متهمان دستگیرشده به اداره آگاهی، بازجویی از آنها آغاز شد و سارقان در همان ابتدا به دستبرد شبانه به طلافروشی‌ها اعتراف کردند. آنها گفتند که با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشتند، دیوار یا سقف طلافروشی‌های مورد نظرشان را سوراخ می‌کردند و بعد از ورود به آنجا و تخریب گاوصندوق، طلاها را دزدیده و سوار بر 4خودروی ماکسیما، شهر را ترک می‌کردند.

اینها همه جرایمی نبود که اعضای باند مرتکب شده بودند چرا که کشف مقداری دارو و کلکسیونی از فرش‌های نفیس و ابریشمی در یکی از مخفیگاه‌های آنها در شیراز نشان می‌داد که متهمان سرقت‌های دیگری هم مرتکب شده‌اند. با این اطلاعات، بازجویی از اعضای باند شروع شد ولی آنها سعی داشتند با ارائه اطلاعات غلط، پلیس را گمراه کنند. با این حال ردگیری فرش‌های مسروقه، مهر سکوت سارقان را شکست و پرده از راز سرقت‌های آنها برداشت.

دستبرد به خانه ویلایی

یکی از فرش‌هایی که در مخفیگاه دزدان پیدا شده بود، فرشی 40 متری بود که از ابریشم خالص بافته شده بود. ماموران با شناسایی بافنده این فرش، با وی تماس گرفتند و او گفت که فرش را مدتی قبل به یکی از شهروندان تهرانی فروخته است. در کمتر از چند روز خریدار فرش نفیس که در شمال تهران زندگی می‌کرد شناسایی شد.

این مرد وقتی از کشف فرش ابریشمی‌اش با خبر شد در اداره آگاهی اصفهان حضور یافت و به ماموران گفت: مدتی پیش وقتی من و اعضای خانواده‌ام در خانه‌مان در خواب بودیم، دزدان شبانه وارد آنجا شدند و بدون هیچ سر و صدایی، این فرش و مقدار زیادی پول، طلا و لوازم باارزش را به سرقت بردند. صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار شدیم متوجه این سرقت شدیم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادیم اما مشخص نشد دزدان چه کسانی بودند.

مرد مالباخته بعد از گفتن این جملات، فرش خود را در بین فرش‌های کشف شده از مخفیگاه متهمان شناسایی کرد اما هنوز معلوم نیست 19 فرش دیگری که از متهمان به دست آمده، کجا و چگونه به سرقت رفته‌اند.

حمله به کامیون دارو

به غیراز فرش‌هایی که از مخفیگاه سارقان کشف شد، ماموران مقدار زیادی دارو نیز در آنجا کشف کردند. ابتدا تصور می‌شد این داروها از یک داروخانه به سرقت رفته‌‌اند اما ادامه بازجویی از سارقان، راز حمله به یک کامیون حمل دارو را فاش کرد. متهمان گفتند که مدتی قبل با شناسایی کامیون حمل دارو و مسیر حرکت آن، به کمین راننده نشستند و بعد از سدکردن راه وی، توانستند این کامیون را سرقت کنند.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر به همشهری گفت: تحقیق از متهمان دستگیر شده در حالی ادامه دارد که احتمال می‌رود آنها به غیرازاین سرقت‌ها، جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشند. وی افزود: هنوز راز سرقت 19فرش ابریشمی کشف شده از مخفیگاه سارقان کشف نشده و از آنجا که احتمال می‌رود هرکدام از این فرش‌ها از خانه‌ای در شمال تهران سرقت شده باشد از شهروندان تهرانی که هدف سرقت شبانه دزدان قرار گرفته‌اند می‌خواهیم برای شناسایی اموال خود با پلیس آگاهی استان اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 126029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز