جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

سوار خودرو می‌شوید و با خیال راحت در پارکینگ فروشگاه پارک می‌کنید.

ماشین

سبد یا همان چرخ‌دستی خرید را برمی‌دارید، وارد فروشگاه می‌شوید و اجناس را تک‌تک داخل آن می‌گذارید. آخر کار که به پای صندوق می‌آیید، یکی از صندوقدارها می‌گوید: «دزدگیر این خودرو از کی تا حالا روی اعصابمان قدم می‌زند. معلوم نیست برای کدوم آدم بی خیالیه». هنگامی که باز می‌گردید چرخ‌دستی‌ای را می‌بینید که با خودروی شما برخورد کرده است.

اول از همه دزدگیر را غیرفعال می‌کنید اما یک‌چیز باعث می‌شود که بیشتر خود را از اینکه برای خرید با خودروی شخصی آمده‌اید، نصحیت کنید؛ آن هم خش‌وخط‌هایی است که چرخ‌دستی روی خودرویتان انداخته است. در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای موانعی نصب شده است تا برخی از خریداران چرخ‌دستی را تا هرجا که دلشان می‌خواهد نبرند. گویا نبود این موانع در برخی از فروشگاه‌ها این حس را به برخی از افراد القا کرده است که در اینجا سبدخرید محدودیت تردد ندارد. حال می‌توان حدس زد که اگر خریداری پس از گذاشتن اجناس داخل خودرویش، تصمیم بگیرد که با ‌یک‌ هل‌دادن جانانه سبد را به سرجایش برگرداند، چه عاقبتی در انتظار بقیه خودروهاست.

بینایی سنجی راننده‌ها

می‌گویند «فردی برای شرکت در آزمون رانندگی وارد مرکز بینایی سنجی می‌شود. دکتر اپتومتریست با اشاره دست از وی می‌پرسد این شکل به کدام سمت است؟ مرد می‌گوید کدام شکل؟ دکتر می‌گوید همین شکلی که داخل تابلو است. مرد می‌پرسد کدام تابلو؟ دکتر با عصبانیت می‌گوید همین تابلویی که روی دیوار است. سرانجام اما مرد می‌گوید کدام دیوار؟».

حال به نظر می‌رسد این اواخر چنین راننده‌هایی نه‌تنها در آزمون بینایی‌سنجی قبول شده‌اند بلکه گواهینامه نیز گرفته‌اند زیرا برای نمونه، نوشته‌های درشت محدوده توقف اتوبوس‌های شرکت واحد را نمی‌بینند و روی این محدوده پارک می‌کنند. همین حرکت باعث می‌شود راننده‌های اتوبوس‌ها مجبور شوند برای سوار یا پیاده‌کردن مسافران پارک دوبل کنند. به دنبال این کار نیز ترافیک خیابان سنگین‌ و گاهی تا چند دقیقه قفل می‌شود.

اسباب‌بازی بقال‌ها

بچه‌های دهه 60 و شاید نسل پیش از آن عادت داشتند با نوار‌کاست‌های داخل خانه برج‌های کوچک بسازند یا آنها را مانند بازی دومینو پشت‌سر هم بچینند و با تلنگری به اولین نوارکاست، شاهد فروریختن یک به یک آنها باشند. با وجود این، گشتی در شهر نشان می‌دهد این عادت از سر بعضی‌ها نیفتاده و شاید به همین خاطر برخی بقال‌ها با جعبه‌های نوشابه برج‌هایی می‌سازند که برای دیدن نوک آنها کلاه از سر آدم به زمین می‌افتد.

نکته جالب توجه اینجاست که اگر این برج عمودی به زمین بیفتد ممکن است سر رهگذران حکم گوی بازی بولینگ و نوشابه‌ها نیز حکم میله‌های عمودی آن‌ را بازی کنند. به‌هرحال از آنجا که برخی کسبه در کنار اِشغال فضای پیاده‌رو خطراتی را نیز برای رهگذران به وجود می‌آورند بهتر است برای رفع این مشکل و خطرات آن، مراتب را با سامانه 137‌در میان بگذارید.

آتش بازی

اگر برای رنگ آمیزی در‌های منزل یا نمای ساختمان، کلی هزینه کرده‌باشید و صبح خروس‌خوان بیدار شده و با چوب‌های سوخته و دیواری سیاه روبه‌رو شوید، روز چندان جالبی نخواهید داشت. ممکن است علاوه بر غرولند به اطرافیان، تمام تقصیر‌ها را گردن کارتن‌خوابی بیندازید که چندروزی پیش سروکله‌اش آن اطراف پیدا شده است؛

غافل از اینکه شاید همان قوطی کبریتی که چند روز پیش کنار خیابان به فرزند بازیگوش‌تان داده‌اید و نظاره‌گر آتش روشن کردنش بوده‌اید، کمک کرده تا این دسته‌گل را به آب دهد. به‌هرحال باید توجه داشت که توصیه ماموران آتش‌نشانی به والدین در مورد آگاه‌کردن کودکان از خطرات آتش و آتش‌بازی به معنی همراهی با آنها برای آتش‌ روشن کردن نیست و باید پیوسته آنها را از این کار منع کرد.

کد خبر 126828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز