گروه ادب و هنر: در نخستین جشن رسانه‌های سینمای ایران از هنرمندان پیشکسوت داوود رشیدی، شهلا ریاحی، ثریا قاسمی، هوشنگ توکلی و... تقدیر شد.

هنرمندان

اولین جشن رسانه‌های سینمای ایران دوشنبه 11بهمن‌ماه با حضور محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، مسعود کیمیایی، سیدجواد هاشمی، ثریا قاسمی، مریم سعادت، محمدحسن پزشک، داوود رشیدی، پرویز نوری، مهدی کلهر، چیستا یثربی، امیر قادری، امید روحانی، جواد طوسی، علیرضا سجادپور، شهلا ریاحی، هوشنگ توکلی، محمدتقی فهیم و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه‌ها در خانه هنرمندان برگزار شد.

آنطور که مهر نوشته است، در بخش ابتدایی این مراسم داوود رشیدی برای تقدیری از زنده‌یاد علیرضا آقابالایی روی سن حاضر شد و لوح تقدیری را به دختر آن مرحوم اهدا کرد. در بخش برگزیدگان یادداشت و نقد، پرویز نوری و حبیب ایل‌بیگی روی سن حاضر شدند و جایزه این بخش را اهدا کردند.

محمد هاشمی به خاطر مطلب خاکستر و ققنوس نگاهی به فیلم وقتی همه خوابیم به بهانه پخش در شبکه نمایش خانگی منتشر شده در هفته‌نامه جهان سینما جایزه اول را از آن خود کرد. همچنین آرش عنایتی با مطلب درآمدی بر صدا در سینمای ایران در دهه هشتاد در همین نشریه عنوان دوم و نیوشا صدر به خاطر مطلب زبان و تلویزیون، منتشر شده در خبرگزاری سینمای ایران عنوان سوم را از آن خود کرد.

در ادامه این جشن، امیر قادری و محمود گبرلو جایزه محمد تاجیک و احمد شاهوند را اهدا کردند. همچنین هدیه‌ای برای سعید رجبی فروتن درنظر گرفته شده بود اما به‌دلیل سفر به کربلا، فرزند او این هدیه را گرفت. در ادامه مسعود کیمیایی برای تقدیر از پرویز نوری روی سن حاضر شد. کیمیایی پشت تریبون آمد و درباره نوری گفت: این تقدیر نباید به سادگی برگزار شود؛ چرا که بحث نقد فیلم و موضوع نقد در این سرزمین موضوع بسیار مهمی است.

کارگردان جرم خاطرنشان کرد: پرویز نوری، پرویز دوایی و کیومرث وجدانی از نخستین کسانی بودند که از طریق نقد سینما، سینما را به نقد اجتماعی آوردند. وقتی در جامعه سؤال‌کردن فراموش شود، پس نقد هم می‌رود. در آن زمان سؤال‌کردن مشکل بود و پرویز نوری این کار را شروع کرد.

آنها 5نفر بودند در یک اتاق کوچک و در آن زمان آن مجله سخت بیرون می‌آمد اما پرویز نوری آمد. سال سختی بود. نوری شیوه خاص خودش را داشت و تا الان که 50سال از آن زمان می‌‌گذرد، او نقدهای بی‌شماری نوشته است. در بخش پایانی این مراسم نوبت به اهدای جایزه و تقدیر از پیشکسوتان هنر رسید. علی افشار و مسعود نجفی برای تقدیر از داوود رشیدی، شهلا ریاحی، ثریا قاسمی، هوشنگ توکلی، مریم سعادت و سیدجواد هاشمی روی سن آمدند و جوایز این هنرمندان را تقدیم کردند.

کد خبر 127254

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز