گروه شهری: سخنگوی کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی سهم شهرداری‌ها از منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:

شهرداری تهران عملکرد بسیار قابل‌قبولی را طی چند سال اخیر ارائه کرده و به همین خاطر مجلس با نظر مثبت اعتباراتی را برای حمایت از برنامه‌های این نهاد مردمی عظیم در این قانون تصویب خواهد کرد.کاظم دلخوش اباتری ضمن بیان این مطلب به سما، افزود: کلانشهر تهران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کلانشهرهای جهان، همچون کشوری بزرگ است که باید امکاناتی در حد نیاز و ضرورت داشته باشد. از این‌رو نمایندگان مجلس نیز با درک این ضرورت، تمام تلاش خود را برای تصویب اعتباراتی مکفی به کار خواهند بست.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در زمان مناسب بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار داده و ارائه کرد که بخش قابل توجهی به موضوع حمل‌ونقل عمومی تخصیص یافته است. این موضوع نشان‌دهنده اراده و توجه مدیریت شهری به موضوع حمل ونقل و ترافیک است. بنابراین به تبع آن مجلس و دولت نیز باید در تامین اعتبارات مورد نیاز شهرداری در این حوزه تلاش کنند.

دلخوش با اشاره به عدم‌تحقق قانون مجلس مبنی بر تخصیص تسهیلات ارزی به متروی کشور در روزهای پایانی سال 89 اذعان داشت: قانون اختصاص تسهیلات به متروی کشور در مجلس تصویب شده و یک مصوبه لازم الاجراست، از این‌رو امیدواریم تا پیش از پایان سال این مصوبه مجلس اجرایی شود؛ چرا که نقش مهمی در رفاه شهروندان تهرانی دارد.

وی همچنین درخصوص جلسه کمیسیون طرح تحول اقتصادی مبنی بر تعیین سهم شهرداری‌ها از قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد: جلسه‌ای که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، به هفته آینده موکول شده و قطعا در این جلسه با نظر مثبت درخصوص شهرداری تهران به‌عنوان شهرداری فعال و پویا تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 127950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز