گروه حوادث: اعضای یک شبکه تبهکاری که پس از سرقت خودروهای پژو، آنها را با استفاده از مدارک خودروهای تصادفی به فروش می‌رساندند، به دام افتادند.

سارقان که پس از آزادی از زندان، دست به تشکیل این باند زده بودند، در بازجویی‌ها به‌ سرقت 60 دستگاه پژو پرشیا، 405و 206  اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران  با بیان این خبر گفت: از اوایل امسال، پرونده‌ها و شکایت‌های مختلفی در اختیار پلیس قرار گرفت که از سرقت شبانه انواع خودروهای پژو در خیابان‌های تهران حکایت داشت.

در حالی که بررسی این پرونده‌ها نشان می داد، تمامی سرقت‌ها در ساعات 18 تا 24 رخ داده‌اند، تیمی از ماموران دایره دوم  اداره آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. 

سرهنگ داوود سلطانی ادامه داد: کارآگاهان که احتمال می‌دادند همه این سرقت‌ها از‌سوی یک باند صورت گرفته است، به بررسی شگرد سارقان سابقه‌دار خودرو پرداختند و در این میان، به یک سارق قدیمی به نام منصور ظنین شدند.

این مرد که چند سال پیش به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود، تبحر زیادی در سرقت خودرو داشت و همیشه سعی می‌کرد خودروهای پژو را به سرقت ببرد.
زمانی که ماموران متوجه شدند منصور مدتی پیش از زندان آزاد شده،  با این احتمال که او اعمال مجرمانه خود را  از سرگرفته است، جست و جو برای یافتن محل زندگی وی را آغاز کردند و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

در حالی که این بررسی‌ها نشان می داد منصور پس از آزادی از زندان با همدستی سه سارق سابقه‌دار اقدام به تشکیل باند سرقت خودرو کرده است، دستور دستگیری متهمان صادر شد و پلیس توانست در یک عملیات غافلگیرانه، منصور را دستگیر کند.

این مرد پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها گفت که با همدستی دیگر اعضای باند و با استفاده از شاه‌کلید،  اقدام به سرقت شبانه خودروهای پژو از خیابان‌های فرعی شهر می کرد و آنها را در شهرهای اصفهان، همدان، سنندج و کرمانشاه به فروش می رساند.

پس از اعترافات منصور، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه دیگر همدستان او را در شهرهای تهران، قم و اصفهان شناسایی و آنها را نیز دستگیر کنند.

متهمان پس از انتقال به تهران، در بازجویی‌ها به سرقت 60 دستگاه انواع خودروی پژو اعتراف کردند و با شناسایی‌6 خریدار اموال مسروقه در اصفهان،  همدان، سنندج و کرمانشاه مشخص شد که خریداران  اموال مسروقه با خرید خودروهای اوراقی و از رده خارج و تعویض سند و پلاک آنها با خودروهای مسروقه این خودروها  را به خریداران می‌فروختند.

سرهنگ سلطانی افزود: به این ترتیب شش خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و 45 دستگاه از خودروهای به سرقت رفته از آنها کشف و تعدادی از آنها به صاحبان اصلی آنها باز گردانده شد.

کد خبر 12841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز