سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران، امروز سه شنبه 19 دی‌ماه 85، از مرز 25 میلیون سهم به ارزش 120 میلیارد ریال عبور کرد.

در این روز سهام 140 شرکت توسط یک هزار و 676 نفر در بورس تهران دست به دست شد.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 29 شرکت از جمله سایپا آذین، بانک کارآفرین، داروسازی داملران، موتوژن سرمایه گذاری نیرو، کمک فنر ایندامین سایپا، ایران تایر، سیمان شرق، بانک پارسیان و لیزینگ غدیر امروز با افزایش دو درصدی قیمت روبرو شد.

از سوی دیگر سهام 69 شرکت بورس طی داد و ستدهای امروز با دو درصد کاهش قیمت مواجه شد.

در این روز، قیمت هر سهم شرکت های کالسیمین، داروپخش، باما، گل گهر، جابربن حیان، سیمان قاین، پتروشیمی خارک، سیمان دورود، داروسازی سبحان، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، البرز دارو، رازک، نفت بهران و گاز لوله دو درصد افت کرد.

صف های عرضه و تقاضا

سه بانک پارسیان، اقتصاد نوین و کارآفرین و دو شرکت بزرگ خودرو سازی ایران خودرو و سایپا در جریان معاملات روز سه‌شنبه 19 دی‌ماه 85 در ردیف های نخست جدول تقاضا جای گرفتند.

در این روز دو هزار و 396 نفر در صف خرید 24 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 34 میلیارد ریال ایستادند و 659 نفر برای 6.2 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 10 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در جریان مبادلات این روز کاری 9 دستور خرید برای 67 هزار سهم فرآوری مواد معدنی به ارزش 5 میلیارد ریال صادر شد و یک صد و 5 نفر هم در مراجعات خود به کارگزاری ها برای خرید 874 هزار سهم بانک کارآفرین به ارزش 3.3 میلیارد ریال اقدام کردند.

از سوی دیگر صدور دو هزار و 417 دستور فروش برای 13 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 144.4 میلیارد ریال، این شرکت را در ردیف اول جدول عرضه قرار داد.

در این روز یک هزار و 3 نفر برای فروش 4 میلیون سهم گل گهر به ارزش 122 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

همچنین 722 نفر امروز 2.4 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 81 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و یک هزار و 39 نفر هم 5 میلیون سهم چادرملو به ارزش 69 میلیارد ریال را در بورس تهران عرضه کردند.

باما، پتروشیمی خارک، مهرکام پارس، سرمایه گذاری بانک ملی و سرمایه گذاری غدیر نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که امروز حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام در روز سه‌شنبه 19 دی‌ماه 85 تحت تاثیر معاملات شرکت‌های سرمایه گذاری معادن و فلزات، پتروشیمی خارک و نفت بهران کاهش 12 واحدی را تجربه کرد و به رقم ده هزار و 6 واحد بازگشت.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 13 واحد افت کرد و به 10 هزار و 77 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم 7.5 واحد کاهش یافت تا به رقم 9 هزار و 26 واحد برسد.

شاخص صنعت امروز را با یک واحد کاهش به پایان رساند و اما در مقابل شاخص مالی 44 واحد به رقم خود افزود و به 18 هزار و 297 واحد نزدیک شد.

توقف دو نماد

داد و ستد سهام د و شرکت صنایع شیمیایی فارس و سرمایه گذاری بوعلی در پایان معاملات امروز متوقف شد.

این دو شرکت به زودی مجمع عمومی عادی سالانه خود را برگزار می کنند.

کد خبر 12902

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز