همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مجمع گفت: استکبار جهانی برای اعمال نفوذ در خیزش‌های اسلامی منطقه و تحولات جهانی تلاش می‌کند.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیر سریع تحولات و نهضت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، از جمله در مصر، بحرین و یمن که از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای حساس قرار دارند و در لیبی که به دلیل موقعیت ممتاز نفت برای اروپا خطر حضور نظامی ناتو در این منطقه را نیز جدّی کرده است، ضرورت هوشیاری و دیپلماسی فعال برای مواجهه با شرایط خاص در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود افراد یا گروه‌هایی در کشور که از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتند و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از کودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راه‌های دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند گفت: تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروه‌های معاند که ممکن است هنوز هم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در 25 بهمن به روشنی اتفاق افتاد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اکثریت جامعه را از جمله وفاداران و علاقمند و دلسوز انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: از وظایف مهم امروز مسئولان این است که این اکثریت وفادار را متحد نگه داریم و از اعلام مواضع تفرقه‌انگیز و افراطی پرهیز شود.

وی افزود: عوامل وحدت در جامعه کاملاً مشخص است محور حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده و دستاوردهای بزرگی نیز کسب شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقش امام، مراجع و روحانیت در بسیج مردم و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه برخی در اوایل می‌اندیشیدند چون حزب در کشور وجود ندارد در مبارزه شکست خواهیم خورد، گفت: تشکّل و شبکه فعال روحانیت، در قامت کامل‌تری از یک حزب در عرصه اداره کشور حضور یافت و با پایگاه‌های مردمی که در سراسر کشور در مساجد داشت توانست به دور از آثار منفی حزب، با کمک مردم به خوبی مبارزه را پیروز و کشور را اداره کند و با کمک فتاوای مترقی مراجع و تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) و حول محور ولایت فقیه، بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم.

آیت الله رفسنجانی افزود: هیچ محور دیگری نمی‌تواند جایگزین اسلام و قانون اساسی و ولایت برای کشور شود.

وی تأکید کرد: همین عوامل تاکنون محور حرکت جامعه و عامل تداوم آن بوده است و در آینده نیز خواهد بود و تحقق این مهم نیز در گرو وحدت، یکپارچگی و حضور مردم است. اساسی‌ترین بستر تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، تحقق اهداف قانون اساسی است که جمهوری اسلامی ایران با ساختار مناسب براساس این اصول شکل گرفته است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همکاری روحانیت و دانشگاهیان را شکل‌دهنده انقلاب اسلامی و اعتماد و اطمینان مردم به آنان را عامل پیروزی‌های انقلاب تاکنون دانست.

وی تأکید کرد: انتقاد صحیح و منطقی نه تنها مذموم نیست بلکه سازنده و عامل رشد است، ولی افراطی‌گری در تضعیف ولایت و دین و نادیده گرفتن نقش مردم بسیار خطرناک است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌های شومی که دشمنان برای صدمه زدن به انقلاب اسلامی در سر دارند گفت: این انقلاب مربوط به نسل اول و دوم آن نیست بلکه باید سال‌های سال برای آیندگان تا رسیدن به نتیجه نهایی خود بماند و روشنگر آیندگان باشد باید مردم را در صحنه حول محور این اصول نگه داریم.

کد خبر 129245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز