وقتی پرویز مظلومی با مس کرمان سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفت، امیدوار بود مربیگری در این جام را با یک تیم شهرستانی تجربه کند ولی نتایج ضعیف مس در دومین سال مربیگری او، باعث شد تا این مربی زودتر از حد تصور از مس جدا شده و لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

فوتبال - تمرین

حالا مظلومی در قامت سرمربیگری استقلال برای نخستین بار حضور در لیگ قهرمانان را تجربه خواهد کرد و استقلال عصر فردا در نخستین بازی خود مقابل السد قطر قرار خواهد گرفت.آبی‌های تهران در حالی وارد این رقابت‌ها می‌شوند که در 2سال اخیر با ناکامی، لیگ قهرمانان را ترک کردند. استقلال فصل گذشته با هدایت صمد مرفاوی در این جام شرکت کرد و با صعود از گروه خود مقابل الشباب عربستان قرار گرفت که در نهایت شکست خورد و از دور بازی‌ها کنار رفت. 2فصل پیش هم امیر قلعه‌نویی هدایت استقلال را بر عهده داشت که این تیم حتی از گروه خود هم صعود نکرد.حالا مظلومی امیدوار است که در این دوره شرایط را تغییر داده و به مراحل پایانی صعود کند.

السد را می‌بریم

مظلومی حرف هایش در مورد بازی با السد را اینگونه آغاز می‌کند: «بازی سختی است. به‌نظر من تیم‌های حوزه خلیج‌فارس در این سال‌ها سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند و السد چند بازیکن خوب خارجی دارد. ما باید قدم اول را محکم برداریم و هواداران هم باید از استقلال حمایت کنند. به‌نظر من تمام آنهایی که فوتبال را دوست دارند باید از هر 4نماینده ایران حمایت کنند چون بحث نام ایران مطرح است.» وقتی از مظلومی در مورد ترکیب و شیوه بازی استقلال سؤال می‌کنیم اینگونه پاسخ می‌دهد:«الان درست نیست در مورد‌ آرایش تیم و تاکتیک استقلال صحبت کنم ولی ما در این بازی میزبان هستیم و به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم، بنابراین با سیستمی تهاجمی به میدان خواهیم رفت و حتی امکان دارد با 3مهاجم به دروازه السد حمله کنیم.در این بازی خانگی هیچ توجیهی برای از دست دادن امتیاز وجود ندارد. اگر بازیکنان اشتباه نکنند و تمرکز داشته باشند فکر می‌کنم السد را ببریم.» سرمربی آبی‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا از این گروه صعود می‌کنید تاکید می‌کند:«خیلی‌ها سروصدا کردند که گروه استقلال آسان است اما به‌نظر من گروه سختی داریم ولی تلاش می‌کنیم تا با اقتدار صعود کنیم و هدف ما رفتن به مراحل پایانی است.»

برهانی در ترکیب ثابت

نیمکت‌نشینی‌های آرش برهانی در چند بازی اخیر، باعث ناراحتی این بازیکن شده و حتی این مهاجم در مورد وضعیتش ترجیح داد به‌صورت خصوصی با مظلومی صحبت کند و اعتراض خود را به گوش سرمربی برساند.حالا در آستانه بازی با السد شنیده می‌شود که برهانی در ترکیب ثابت قرار خواهد گرفت و مظلومی قصد دارد با توجه به کندی مدافعان السد، از سرعت برهانی در این دیدار استفاده کند.آرش در مورد احتمال حضورش در این دیدار می‌گوید:« من آماده‌باش هستم و هر وقت در ترکیب باشم، نهایت تلاشم را انجام می‌دهم.»مظلومی هم در مورد شرایط برهانی می‌گوید:« من با او حرف زدم و قبلا هم به برهانی گفته بودم که برای دیدار با السد قطر روی تو حساب باز کرده‌ام. ما باید نیروها را تقسیم کنیم چون فشردگی مسابقات بسیار زیاد است و 4روز بعد از بازی با السد باید با مس کرمان بازی کنیم. البته این را باید بگویم که هر بازیکنی نیمکت‌نشین می‌شود به‌دلیل ضعف او نیست بلکه به خاطر شرایط تاکتیکی تیم، نوع بازی حریف و مسائل مختلف دیگر روی نیمکت می‌نشیند.ما سعی می‌کنیم به همه بازی بدهیم و حق کسی خورده نشود.»

جذب بازیکن

علی فتح‌الله‌زاده سرپرست موقت استقلال قصد دارد مقدمات حضور یک بازیکن مطرح ایرانی را در جمع آبی‌ها فراهم کند و حتی گفته که یک بمب خبری در راه است.او اعلام کرده که مصدومیت شدید امید روانخواه باعث خواهد شد تا اسم این بازیکن از فهرست استقلال حذف شود ولی مظلومی نسبت به این مسائل اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.سرمربی استقلال می‌گوید:« فعلا که بحثی در مورد حذف روانخواه از استقلال مطرح نشده و من از این موضوع خبر ندارم ولی امیدوارم فتح‌الله‌زاده ما را هم با خبر کند تا از ترکیدن این بمب غافلگیر نشویم.»

کد خبر 129400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز