چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور گفت: در راستای رشد اقتصادی کشور، سال آینده سود بانکی مجددا کاهش می‌‏یابد.

به گزارش ایلنا، وی در نشست معاونان برنامه‌‏ریزی، اداری و مالی استانداری ها، با اعلام این مطلب گفت: حوزه برنامه‌‏ریزی در استان‌‏ها موتور محرکه اقتصادی استان‌‏ها است که با برنامه، آینده‌‏نگری، هدف‌‏گذاری و اولویت‌‏بندی این امر را محقق می‌‏سازیم.

وی افزود: با توسعه اقتصادی استان‌‏ها زمینه پیشرفت و توسعه در کلیه حوزه‌‏های عمرانی ایجاد می‌‏شود؛ لذا معتقدیم کلیه حوزه‌‏ها در کشور باید با هم هماهنگ عمل کنند و این هماهنگی در تمامی بخش‌‏ها از اهمیت فوق ‌‏العاده‌‏ای برخوردار است.

پورمحمدی، با اشاره به ضرورت توجه به نقاط محروم کشور، اعلام کرد: با این اقدام از مهاجرت و حاشیه‌‏نشینی جلوگیری می‌‏شود.

به گفته وی،70 درصد جرائم در 7 تا 8 شهر کشور صورت می‌‏گیرد  و به ما وضعیت کلی را دیکته می‌‏کند.

وی با اشاره به تمهیدات دولت نهم، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود طرح‌‏های موجود تکمیل شود و اگر این طرح‌‏ها با نقصی همراه است، در این جلسات مطرح و اصلاح شود که این امر را با روان‌‏سازی آموزش و انگیزه تسریع می‌‏کنیم.

وزیر کشور، با بیان آن ‌‏که کشاورزی امکان و ظرفیت بالایی در جهت توسعه کشور دارد، افزود: بخش کشاورزی حدود 5/1 میلیون شغل ایجاد می‌‏کند و مهم این است که به امور سود‌ده اقتصادی با تدابیر مقتضی دست یابیم که دولت در این زمینه بسترسازی لازم را انجام داده است.

پورمحمدی، با اشاره به ایجاد اشتغال 30 نفر به واسطه کشت گلخانه‌‏ای، اعلام کرد: مقدمات توسعه کشت گلخانه‌‏ای در کشور باید صورت گیرد.

وی، با بیان آن ‌‌‏که سال آینده تلاش می‌‏شود تا سود بانکی مجدد کاهش یابد، این امر را در رشد اقتصادی کشور موثر دانست و تاکید کرد: کاهش سود بانکی باید به عنوان یک فرصت در چرخه اقتصادی منظور شود، ضمن آن ‌‏که برقراری رشد متوازن منطقه‌‏ای یکی از اقدامات ضروری است.

وزیر کشور، رشد اقتصادی در جهت توسعه اقتصادی کشور به منظور از بین بردن فاصله طبقاتی بین مردم را ضروری اعلام کرد و افزود: طی دو ماه گذشته صندوق‌‏های زودبازده در برخی استان‌‏ها دارای روند مطلوبی بودند ؛ اما باید سوخت و سوز در این کار به حداقل برسد.

وی، افزود: برای سازماندهی تشکیلات استان‌‏ها با سازمان مدیریت جلسه‌‏ای قبل از جلسه بودجه 86 تشکیل می‌‏شود.

پورمحمدی، تنظیم میزان منابع را در شرایط فعلی ضروری دانست و تصریح کرد: در دستگاه‌‏ها مدیریت بودجه اجرایی باید کنترل شود، ضمن آن ‌‏که فصل بودجه مثل شب قدر است و نمی‌‏توان از آن غافل بود.

کد خبر 12983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز