سرانجام مجید جلالی بخشی از طرحش را که برای هدایت تیم ملی امید به فدراسیون فوتبال ارائه داده، اعلام کرد.

فوتبال

پس از صعود سخت تیم امید مقابل قرقیزستان، جلالی به‌عنوان گزینه اصلی هدایت تیم امید مطرح شد ولی برنامه‌ای که او برای این تیم مطرح کرد، منجر به عقب نشینی فدراسیون شدگفته می‌شد شرط جلالی برای قبول این پست این است که بازیکنان تیم امید را برای یک سال در اختیار داشته باشد. ولی این طرح با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و جلالی روز گذشته مجبور شد، طرحش را به‌طور مفصل تری در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.سرمربی فولاد خوزستان مدعی است که او در برنامه‌اش مشوق‌هایی را برای باشگاه‌ها درنظر گرفته تا آنها بابت فرستادن بازیکنان شان به اردوی تیم امید متضرر نشوند؛ از جمله اینکه به آنها اجازه داده شود در فصل نقل و انتقالات به ازای هر بازیکن شان در تیم امید یک بازیکن اضافه جذب کنند. با وجود این، طرح جلالی پیچیدگی‌های زیادی دارد که اجرای آن را دشوار و دردسرساز می‌کند. همچنین داشتن نگاه باشگاهی به تیم ملی، مدت‌هاست که در دنیا منسوخ شده و تنها در کشورهایی مثل کره‌شمالی اجرا می‌شود.

جلالی درباره طرحش به ایسنا گفت: «باشگاه‌ها می‌توانند به‌ازای هر بازیکن امیدی که به تیم ملی می‌دهند در فصل نقل و انتقالات اضافه بر سهمیه خود یک بازیکن خارجی لیگ برتری یا آزاد در اختیار بگیرند. به این ترتیب باشگاه‌ها علاوه بر آنکه بازیکن امیدشان را دارند یک یا چند بازیکن اضافه هم خواهند داشت. به جز این امتیاز، مشوق‌های دیگری نیز به باشگاه‌ها داده می‌شود که در طرح پیشنهادی من به فدراسیون موجود است.»

او اضافه کرد که اگر فدراسیون تمام طرح او را منتشر کند خیلی بهتر است، چرا که مردم می‌توانند قضاوت بهتری داشته باشند:« اگر فدراسیون صلاح بداند و تمام طرح من را منتشر ‌کند، مطمئن باشید اذهان روشن می‌شود. به هر حال هر طرح و برنامه‌ای که مطرح می‌شود، عده‌ای با آن موافق نیستند. البته ایرادی ندارد که کسی با برنامه‌ای مخالف باشد ولی باید به‌ازای مخالفتش برنامه جایگزینی ارائه کند.»

نیمی از فصل

او معتقد است که تیم امید باید از نو ساخته شود و گفت: «وقتی تیم امید 32 سال به المپیک صعود نکرده، نتیجه می‌گیریم که باید برنامه متفاوتی ارائه کرد. این حرف به این معنی نیست که چیزی را نادیده بگیریم. در برنامه ما باید هم تیم‌ ملی جا داشته باشد و هم باشگاه‌ها ولی اگر می‌خواهیم ضریب موفقیت تیم را بالا ببریم نمی‌توانیم به اردوهای3 روزه و 5 روزه اکتفا کنیم. شرایط فعلی تیم امید به‌گونه‌ای است که برابر تیمی مثل قرقیزستان به مشکل برمی‌خورد. این تیم باید ساخته شود و برای این کار زمان لازم است. نمی‌توانیم از بازیکنی که بین تیم ملی و باشگاه سرگردان است انتظار کار بزرگی داشته باشیم.»البته جلالی اضافه کرد که بازیکنان تیم امید را فقط برای نیمی از فصل می‌خواهد، نه کل فصل: «بنده به‌هیچ‌وجه نخواستم که بازیکنان تیم امید برای کل لیگ در اختیار این تیم باشند.

طبق برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده احتمالا آنها نیمی از لیگ را همراه تیم امید باشند. در ضمن همه این برنامه‌ها برای فصل آینده است. با مشخص شدن بازیکنان تیم امید در مقاطع مختلف، تیم‌ها به‌منظور بستن لیست بازیکنان‌شان، از شرایط موجود مطلع خواهند بود و کار به‌گونه‌ای انجام نمی‌شود که یک تیم بخش قابل‌توجهی از بازیکنانش را از دست بدهد و هیچ جایگزینی هم نداشته باشد.» با وجود این بعید است که فدراسیون فوتبال با طرح جلالی موافقت کند؛ چراکه مجبور است قوانین نقل و انتقالات را به هم بریزد. از سوی دیگر باشگاه‌ها هم حاضر نمی‌شوند بازیکنانی را که با قیمت بالا خریده‌اند و روی آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند، حتی برای نیمی از فصل در اختیار تیم امید قرار دهند.

دفاعیه افاضلی

هومن افاضلی که پس از صعود تیم امید ایران مقابل قــرقیزستان از سمتش استعفا کرد، می‌گوید: «در نشست خبری بعد بازی از تیم امید خداحافظی کردم. کناره‌گیری‌ام را شفاهی بیان می‌کنم؛ چراکه برای آمدنم حکمی نگرفته‌ بودم که الان بخواهم استعفای رسمی بدهم. حریفی که به‌نظر خیلی از ایرانی‌ها ساده بود، در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. معتقدم اگر خیلی‌های دیگر هدایت تیم را برعهده داشتند، ما نمی‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.»

کد خبر 130309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز