همشهری آنلاین: هیئت انتخاب بخش مسابقه ویدیویی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر متشکل از پنج فیلمساز و مدیر فرهنگی معرفی شدند.

جشنواره فیلم شهر

به گزارش فارس،مازیار میری، محسن امیریوسفی، نصرت‌الله تابش، محمدرضا معصوم زادگان مدیر شبکه تهران و سعید رجبی فروتن مدیرکل همکاری‌های امور سمعی بصری و شبکه نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار رسیده به بخش ویدیویی جشنواره فیلم شهر را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد.

124 اثر ویدیویی از فیلمسازان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر رسیده است.

براساس این گزارش ، مازیار میری متولد 1350 تهران، دانش آموخته رشته تدوین از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیتش را در سینما از سال 1375 با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرده و در کارنامه هنری این کارگردان سینما فیلم هایی همچون کتاب قانون، پاداش سکوت، به آهستگی ، قطعه ناتمام و سعادت آباد ثبت شده است.

محسن امیریوسفی متولد 1350 در شهر آبادان و فارغ‌التحصیل ریاضی از دانشگاه اصفهان است. وی مدتی به نمایشنامه نویسی، عکاسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی مشغول بود و پس از آن به ساخت فیلم های کوتاه و مستند روی آورد.

فیلم های سینمایی خواب تلخ و آتشکار از جمله آثار بلند این فیلمساز است. فیلم‌های دست‌های سنگی و کاروان نیز از جمله تجربیات موفق امیریوسفی در فیلم کوتاه است.

نصرت‌الله تابش کارشناس سینماست و در کارنامه مدیریتی وی مشاور دوره مدیریت محمدحسن پزشک درمعاونت امور سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی و مدیرمسئولی نشریه فیلمنگار دیده می شود. وی همچنین تجربه مدیریت دو انتشارات کوبه و قرن را داشته است.

محمدرضا معصوم زادگان متولد سال 1338 در شهر فیروز آباد فارس و دانش‌آموخته رشته فیلمبرداری از دانشکده صدا و سیما ، در مقطع کارشناسی و مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد است.

نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌‌های: کبوتران امید ، شهید اندرزگو، شهدای انقلاب، روایت پایداری ایلام، دزفول و خرمشهر و... مدیریت تولید برخی آثار از جمله غواصان، تهیه‌کنندگی مجموعه مستند مهاجران، داوری جشنواره تولیدات سیمای مراکز استان‌های صدا و سیما (سه دوره) و جشنواره ویدیویی سوره، از عمده فعالیت‌های سینمایی معصوم‌زادگان طی دو دهه اخیر است.

از سوابق اجرایی و مدیریتی وی نیز می‌توان به عضویت در شورای طرح و برنامه گروه فیلم و سریال شبکه اول (83-81) و شورای طرح و برنامه امور حج و زیارت سازمان صدا و سیما، مدیرکلی تولید سیما و مدیرکلی آموزش سازمان صدا و سیما اشاره کرد.

معصوم‌زادگان اکنون قائم‌مقام مدیرشبکه تهران و مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه است.

سعید رجبی فروتن متولد سال 1339 و دانش آموخته سینما و ادبیات فارسی است.

از جمله سوابق وی می توان به معاون هنری ارشاد اسلامی استان مرکزی، مسئول حوزه هنری استان مرکزی، معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، معاون مرکز گسترش آموزش و نیروی انسانی در معاونت سینمایی، مدیر کل همکاریهای سمعی و بصری ، مشاور و مدیر حوزه معاونت سینمایی، مدیر کل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری اشاره کرد.

چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری و در شش محور موضوعی شهر: ایمان و اخلاق، شهر: آگاهی و عقلانیت، شهر: سلامتی و نشاط، شهروند: بهره‌مندی از خدمات ، شهروند: احترام به حقوق دیگران و شهروند: و همراهی و مشارکت ، از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در تهران و گیلان برگزار می‌شود.

کد خبر 130438

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز