دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

اوتاوا: مقام‌های فرودگاهی در کانادا قصد دارند با ساخت یک تونل با هزینه50‌میلیون دلار 4‌دقیقه در وقت مسافران صرفه‌جویی کنند.

این فرودگاه محلی در جزیره تورنتو(در جنوب شهر تورنتو) قرار دارد و مسؤلان آن قصد دارند یک تونل زیر‌آبی برای دسترسی سریع‌تر مسافران به فرودگاه بسازند. بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت این تونل در مقایسه با قایق‌های موجود باعث صرفه‌جویی 4‌دقیقه ای در وقت مسافران در مدت انتظار برای پرواز می‌شود. استفاده از قایق‌های موجود که هر 15‌دقیقه حرکت کرده و مسافران را به فرودگاه می‌ر‌سانند دست‌کم 9‌دقیقه معطلی دارد اما با این تونل، مسافران فقط 5‌دقیقه برای بازرسی و تحویل بار ، معطل خواهند شد.

بزرگ‌ترین طرفدار قارچ‌خور

توکیو: یک جوان 25‌ساله ژاپنی عنوان بزرگ‌ترین طرفدار شخصیت مشهور بازی سوپر ماریو(قارچ خور) را از آن خود کرده است. میتسوگو‌کیکای تقریبا تمامی وسایلی که به شکل شخصیت اصلی این بازی در ژاپن ساخته شده را خریداری و جمع کرده است و اکنون فقط یک اتاق پر ازعروسک از جناب قارچ‌خور دارد. والدین میتسوگو می‌گویند علاقه او به این شخصیت از کودکی‌اش شروع شده و از آن زمان هیچ عروسک دیگری نظرش را جلب نکرده است. این جوان اکنون می‌خواهد به کشورهای دیگر سفر کند و وسایل مرتبط با این بازی را به مجموعه خود اضافه کند. بازی قارچ‌خور نخستین بار 25‌سال پیش توسط شرکت نینتندو عرضه شد و هنوز هم در میان مردم جهان طرفداران خاص خود را دارد.

ساخت خودروی کفشی

پکن: یک تولید‌کننده کفش در چین برای تبلیغ محصولات خود خودرویی برقی به شکل یک کفش غول‌پیکر ساخته است. این خودروی کفشی با یک بار شارژ باتری‌اش می‌تواند بیش از 400‌کیلومتر حرکت کند و سرنشین‌های آن کفش‌های این شرکت را در طی مسیر تبلیغ می‌کنند. مسؤلان این شرکت می‌گویند این کفش غول‌پیکر را بر اساس استانداردهای خود تولید کرده‌اند تا بتواند به‌طور کامل نمونه خوبی از محصولات این شرکت باشد. گفته می‌شود طراحی و ساخت این خودرو 6‌ماه طول کشیده و هزینه‌ای 4‌هزار پوندی داشته است. 2‌نفر از کارمندهای این شرکت به وسیله این خودرو در حال سفر به مناطق مختلف چین هستند و مردم از نزدیک جنس کفش را لمس می‌کنند.

نمایشگاه نقاشی در سرویس بهداشتی

لندن: یک هنرمند انگلیسی یک سرویس بهداشتی عمومی را برای نمایش تابلوهای نقاشی خود انتخاب کرده است. این سرویس بهداشتی در سال 1902‌در یک پارک ساخته شده است و کاشی‌های آن متعلق به همان دوران است. این هنرمند به‌همین خاطر عقیده دارد که کاشی‌های قدیمی پس‌زمینه بسیار مناسبی را برای نمایش آثارش ایجاد کرده‌اند. این نقاش همچنین تغییراتی را در نورپردازی این سرویس‌بهداشتی ایجاد کرده است تا فضای بهتری برای دیدن تابلوها فراهم شود. با وجود اینکه این نقاش انتظار داشت که با این کار عجیب استقبال قابل توجهی از نمایشگاهش شود اما در روز نخست فقط 80‌نفر و در روز دوم 40‌نفر از مردم برای دیدن تابلوهای نقاشی وی در این مکان علاقه نشان دادند.

کد خبر 130479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز