جانشین فرماندهی مرکز مقاومت بسیج شهرداری تهران فعالیت‌های یکسال اخیر این مرکز و برنامه‌های آینده آن را تشریح کرد.

معارفه بسیج همشهری

سرهنگ پاسدار جواد خسروی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست پایگاه مقاومت بسیج روزنامه همشهری، با بیان اینکه بسیج شهرداری تهران در 4سال اخیر به لطف حضور یک شهردار بسیجی در راس امور جلوه و ارزشی چند برابر داشته، اعزام بسیجیان و شهروندان تهرانی به مناطق جنگی جنوب ایران در قالب کاروان‌های راهیان نور را یکی از آخرین فعالیت‌های بسیج شهرداری در آخرین روزهای سال 89 ذکر کرد.

وی با بیان اینکه هر روز حدود 15 دستگاه اتوبوس از مناطق مختلف شهرداری تهران به مناطق جنگی خوزستان و شهر خرمشهر اعزام می‌شوند، افزود: بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی شهدای هویزه، اروندکنار، شلمچه، فاو و برگزاری شب‌های خاطره و شعر از جمله برنامه‌های کاروان راهیان نور بسیج شهرداری است. مسابقه‌ای هم برای دلنوشته‌های بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی برگزار و از برگزیدگان تقدیر می‌کنیم.

به گفته خسروی، مرکز بسیج شهرداری تهران برنامه اعزام کاروان‌های راهیان نور را تا 15 فروردین‌ماه 90 ادامه خواهد داد؛ ضمن اینکه در اعزام کاروان‌های راهیان نور معاونت فرهنگی اجتماعی و اداره کل ایثارگران شهرداری هم همکاری می‌کند.جانشین فرماندهی مرکز بسیج شهرداری تهران ادامه داد: برنامه‌های بسیج هر سال از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و نخستین برنامه آن برگزاری برنامه روز 12 اردیبهشت به مناسبت روز عقیدتی سیاسی بسیج و اجتماع بزرگ بسیجیان با حضور شخصیت‌های برجسته بسیجی است.

سرهنگ خسروی حضور گسترده در پذیرایی و اسکان زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) در روزهای 14 و 15 خرداد هر سال را یکی دیگر از برنامه‌های مصوب بسیج شهرداری تهران در طول سال دانست و گفت: سال گذشته بیش از 2هزار نفر از فرزندان کارکنان شهرداری تهران در ایام تابستان از برنامه‌های بسیج برای پرکردن اوقات فراغت خود استفاده کردند.

وی به اشاره به اجرای طرح معرفت در هفته بسیج گفت: طرح معرفت از حدود 4سال پیش در مرکز بسیج شهرداری تهران آغاز شده و در نخستین سال حدود 1200 تا 1500 نفر از بسیجیان از نیمه آبان تا نیمه دی در گروه‌های 40نفره به مشهد مقدس اعزام شدند.امسال این آمار به 2500 نفر رسید.

سرهنگ خسروی در پایان رشد قابل توجه کمی و کیفی بسیج شهرداری تهران را در سال‌های اخیر مدیون لطف خدا و نگاه مؤثر و کارشناسی‌شده دکتر قالیباف شهردار تهران دانست و استفاده از ظرفیت مؤسسه همشهری برای آموزش 500خبرنگار بسیجی و شکل‌دهی ساختار بسیج در مجموعه شهرداری تهران را از برنامه‌های سال آینده بسیج ذکر کرد.

تنوع و ابتکار باید مورد توجه پایگاه بسیج همشهری قرار بگیرد

در این مراسم که مهدی ذاکری مدیرعامل مؤسسه، سرهنگ جواد خسروی قائم‌مقام مرکز بسیج شهرداری تهران، مدیران ارشد همشهری و تعدادی از مسئولان بسیج شهرداری حضور داشتند، ذاکری با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه بسیج همشهری پس از 20 سال در دوره جدید مدیریت این مجموعه آغاز شده، گفت: مؤسسه ما با انتشار نشریاتی چون همشهری پایداری همواره در راستای اشاعه فرهنگ بسیج پیشگام بوده اما در عین حال باید بتوانیم در ماموریتی که شورای مرکزی بسیج همشهری دارد، گام مثبت به جلو برداریم.

مدیرعامل همشهری جنگ نرم را یکی از مباحث مهم در دهه چهارم انقلاب دانست و افزود: امروز برای گفتن حرف‌های تازه تنوع و ابتکار لازم است و این باید در دوره جدید فعالیت پایگاه بسیج همشهری مد نظر قرار بگیرد. مدیرعامل مؤسسه همشهری از سرپرست جدید پایگاه مقاومت بسیج مؤسسه و روزنامه همشهری خواست 2 عامل تنوع و ابتکار را در جذب حداکثری نیروهای تازه به مجموعه بسیج در دستور کار خود قرار دهد. در پایان حکم انتصاب محمدرضا برزویی به سرپرستی پایگاه مقاومت بسیج مؤسسه و روزنامه همشهری به وی اهدا شد.

کد خبر 130490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز