گروه شهری: اجلاس شهرداران آسیایی در کنار برنامه‌های اصلی، دیدار شهرداران با یکدیگر و نشست‌های جانبی را نیز با موضوعات مختلف برگزار کرد، تا شاید شهرداران و نمایندگان آنان با طرح مباحث و مشکلات خود در این نشست‌ها به راهکارهای عملی‌تری برای کاهش هزینه اداره شهرها دست یابند.

در دومین روز اجلاس شهرداران آسیایی موضوع یکی از نشست‌های جانبی مدیریت بحران در کلانشهرها بود. محمدهادی ایازی، معاون شهردار تهران نیز در این نشست با موضوع تجربه مشارکت مردم در مدیریت بحران سخن گفت. ایازی ابتدا به تشریح موقعیت جغرافیایی شهر تهران پرداخت و گفت: شهرداری تهران با ساخت سوله‌های مقاوم در برابر زلزله به تعداد 120 واحد با تمامی امکانات گامی اساسی برای آمادگی در مقابل بلایا را برداشته است.

ایازی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت مشارکت‌های عمومی در مدیریت بحران گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که هیچ نظام واکنش بحرانی که توسط دولت ایجاد شده باشد نمی‌تواند به تنهایی و به کفایت از عهده بحران ناشی از زلزله برآید. مشارکت مردم محلی برای پاسخ به اضطرار و آمادگی آنان در مقابله با بلایا برای کاهش اثرات مخاطرات طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

معاون شهردار تهران در ادامه سخنان خود درباره مشارکت مردمی به طرح دوام اشاره کرد و گفت: پروژه دوام به‌عنوان یک تجربه در تهران به‌منظور بسیج شهروندان تهرانی در 374 محله و برای تقویت نظام‌مند نقاط ضعف آنان طراحی شده است. ایازی هدف پروژه را توانمند‌سازی‌ شهروندان داوطلب از طریق ایجاد ساختار سازمانی تعریف شده برای مراحل آمادگی، واکنش و نوسازی عنوان کرد.

کد خبر 131299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز