همشهری آنلاین: سازمان عفو بین الملل در گزارشی ضمن محکومیت اقدامات سرکوبگرانه رژیم دیکتاتوری یمن علیه مخالفان از کشته شدن صد نفر از آنها با سلاحهای آمریکایی، از آغاز قیام مردمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سازمان عفو بین الملل در گزارش چهل صفحه ای خود با عنوان لحظه واقعی یمن آورده است : صد نفر از ابتدای سال جاری در تظاهرات ضد دولتی در یمن کشته شدند. این مقامات به اقدامات ضد بشری ادامه می دهند.

در این گزارش به بازداشتهای گسترده فعالان سیاسی و سرکوب روزنامه نگاران و به کار گیری شکنجه بازداشت شدگان از سوی نیروهای امنیتی انتقاد شده است.

سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: ماه فوریه گذشته اقدامات تکان دهنده جلوگیری از انتقال مجروحان در عدن به بیمارستان برای مداوا صورت گرفت. دراین وقایع نیروهای امنیتی مانع انتقال مجروحان می شدند و به سوی هر جنبده ای آتش گشودند.

این گزارش آورده است : نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به طور متناوب به تظاهرات کنندگان حمله کردند و به شکل گسترده ای از گاز اشک آور ساخت آمریکا و گلوله های جنگی و پلاستیکی و باتوم برقی استفاده کرده اند.

سازمان عفو بین الملل ضمن درخواست از حکومت یمن برای متوقف کردن اقدامات علیه تظاهرات کنندگان از مجامع جهانی خواست که ارسال سلاح به یمن را متوقف کنند.

این گزارش همچنین از کشته شدن هزاران نفر از سال 2004 به دنبال سرکوب گروه الحوثی خبر داد.

کد خبر 131652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز