تمامی دفاتر ثبت اسناد رسمی تا پایان سال 1390 از طریق شبکه داخلی به یکدیگر متصل میشوند.محمدرضا دشتی اردکانی افزود: کاهش سفرهای برونشهری، جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع، انجام کارهای اداری بهصورت صحیح و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی از مزایای اتصال دفاتر اسناد رسمی به یکدیگر است. وی اظهار داشت: هماکنون فعالیتهای ثبتی در دفاتر ثبت اسناد رسمی بهصورت رایانهای انجام میشود ولی امکان اتصال اینترنتی دفاتر به یکدیگر بهصورت یک شبکه مرکزی وجود ندارد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: با توجه به قانون تجارت الکترونیک در سال 1384، برای انجام فرایندهای اداری کشور در فضای مجازی بسترهایی مورد نیاز است که امضای دیجیتال یکی از پیش نیازهای اساسی برای اجرایی شدن این امر بود. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کرده تا پایان سال 91 تمام امضاهایش بهصورت آنی باشد لذا زیرساختهای امضای دیجیتال هماکنون در دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است.