دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلایین: گروه اخوان المسلمین مصر درباره تاخیر محاکمه حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده این کشور و خانواده و سران رژیمش هشدار داد.

هشدار اخوان المسلمین درباره تاخیر محاکمه مبارک

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گروه اخوان المسلمین شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای در پاسخ به نخستین اظهارات مبارک پس از سرنگونی که هرگونه فساد مالی خود و خانواده‌اش را نفی کرده بود، تاکید کرد: این تاخیر می تواند فرصت را برای خارج کردن دارایی‌ها و از بین بردن اسناد و مدارک و انحراف واقعیت‌ها، برای فرار از عدالت فراهم کند.

اخوان المسلمین تاکید کرد: مبارک در این اظهارات ضبط شده در ناامیدی کامل تلاش کرد اقدامات خود و رژیم جنایتکارش را توجیه کند، و به یکپارچگی ملت و ارتش دلیر که همچنان از انقلاب مردم حمایت می‌کند، ضربه بزند.

گروه اخوان المسلمین تاکید کرد، هرگونه تاخیر در محاکمه مبارک، خانواده و ارکان رژیم سرنگون شده او آتش خشم ملت مصر را بر می افروزد، و موجب بی اعتمادی مردم به زمامداران دوره انتقالی می شود.

این گروه خاطرنشان کرد: اعترافات وزرا و مسئولان مبارک در تحقیقات صورت گرفته توسط دادستانی کل، که طی آن مبارک را مسئول کامل همه حوادث دانستند، حسنی مبارک را بعنوان مقصر اصلی همه خسارتها، و فاجعه ها در دوران حکومتش قرار می دهد، امری ضرورت محاکمه هرچه سریعتر او را در دادگاه های مصر ایجاب می کند.

همزمان با فراخوانده شدن دیکتاتور سرنگون شده مصر و فرزندش از سوی دادستانی کل این کشور، حسنی مبارک در نخستین اظهاراتش پس از سرنگونی، خود را بیگناه دانست. مبارک در این پیام صوتی اظهار داشت، هدف از این حملات، خدشه وارد کردن به چهره و مواضع تاریخی، نظامی و سیاسی اوست.

کد خبر 132034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز