گروه شهری: بیکاری و حاشیه‌نشینی از نتایج بحران جهانی اقتصاد است.

شهردار تهران و رئیس دومین اجلاس شهرداران آسیایی،بابیان این مطلب بررسی راهکارهای مقابله با آثار بحران در اقتصاد جهان را مهم‌ترین مباحث اجلاس دوم شهرداران آسیایی عنوان کرد. محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) با تاکید بر این مطلب که شاید تدبیر و تصمیم در مورد راهکارهای مقابله مستقیم با آثار بحران در اقتصاد جهان بر عهده دولت‌های محلی نباشد، خاطرنشان کرد: شهروندان کلانشهرهای آسیایی از مردم شان انتظار دارند که مسائل و مشکلات ناشی از این بحران را کمتر کرده و برای مواجهه با آثار مستقیم آن از جمله بیکاری، حاشیه‌نشینی و آلودگی محیط‌زیست برنامه داشته باشند.

رئیس اجلاس شهرداران آسیایی با اشاره به مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در تهران برای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر در برابر مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه مراکز 75گانه کوثر در سطح شهر تهران مسئولیت حمایت از گروه‌های آسیب پذیر با اولویت زنان سرپرست خانوار را بر عهده گرفته و در امور آموزش، کارآفرینی و کسب درآمد این افراد را مورد حمایت قرار می‌دهند.
قالیباف همچنین توسعه جنوب شهر را در راستای اجرای سیاست فقرزدایی و کاهش فاصله سطح زندگی میان شهروندان کلانشهر تهران توصیف کرد.

کد خبر 132090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز